Tiderna förändras

...ja för när man var liten så vare "Jippie nu börjar julkalendern!!!"  Men när man blir gammal och gaggig som jag då tänker man inte på att det ens finns ngn julkalender förän man ser reklamen fört ett par dagar efter första advent...


Shiet hoppas verkligen jag får sova den här natten, skulle behövas...


Idag när jag var på jobbet och var ute och gick så fick jag upp världens minne från ösby tiden i skallen!

Det var när vi skulle öva på att koppla ur fyrhjulsdriften, och köra bakhjulsdrivet enbart, över en istäckt liten men dock brant kulle.
Jag körde den underbara TL90 (New Holland) ertersom man är smart så kör man sist oh hoppas på att den innan gjort ngt misstag eller spårat upp banan så man kunde hitta fäste nån stands. Men icke!
Den första klarade sig så där men sen vart det bara värre och värre efter ju fler som hade åkt.

Så ja kom på världens grejj!
Att ta sats och få upp så mkt fart jag bara kunde där jag hade grepp! Shiet, maskinen varvade  och jag såg traktorlärarens bekymmrade min i ögonvrån...
Jag och TL90in for upp för lillbacken, jag inser när jag ser att det sluttar lika mkt neråt på andra sidan plus att det svänger till höger att detta är nog inte en av mina smartare idéer!?!

Jag far upp och slå huvet i taket, traktorn kränger till vänster (nån dum jävel som hade spårat diåt innan) och sen slutar resan en meter från diket. Ont i huvet som en gnu så knackar traktorläraren på dörren och säger.

-Hörru blyfot, det där var ju oxå en variant men...Ja... du kom ju över ivf! Hahahaha


Ont i huvet av takslaget men skapligt nöjd över att jag var den ända som kom över på första försöket;)
Suckers!!! haha




Haha jag kommer heller aldrig glömma när vi fick köra skotare, fy fan satt i två timmar å körde runt,runt,runt backade runt,runt,runt... Det var skitkul! haha fast jag var nog rätt ensam om att tyckat ;P



Nä nu ska Tessan göra ett försök att nanna:) och nä jag vet att klockan bara är sju oxå...

-TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0