Visste ni att...

...en blåsfisk blåser upp sig med hjälp av massor med vatten och Om den är över vattenytan så blåser den upp sig med massor av luft.

Men då kommer ju nästa fråga, är det dens lungor som gör detta?  För om det nu är så att det är lungorna som fylls med vatten/luft så borde fisken väl få en kallsup eller en riktig syrechock! Eller?


Jag vet ivf hur fiskar andas, eller ja det gör väl ni oxå. Genom gälarna tänker nog de festa utav er Men

Hur fungerar gälar då?

Svar:
Jo sörru atte de (gälarna om du nu missat det..) är finfördelade och är fyllda med blod. Som i sin tur tar upp syret, så eftersom att det inte är ngt stort hinder mellan blodet och det syreberikade vattnet så kan blodet ta upp det som fisken behöver för att fylla sin lungor.
Typ, bättre svar än så kunde jag tyvärr inte hitta...


Vad händer om man häller öl i akvariumet?

Svar:
Finns inget svart på detta då jag letat som en tok.
Men av egen erfarenhet så är man tvungen att städa undaet innan nån djurrättsmänniska kommer och kanckar på dörren.
Nä skämt å sido, det är ingen bra idé, Fiskar dör och bara de fula klarar sig, tro mig jag har testat. Eller ja, inte jag personligen men det var mitt akvarium och min fest...



-TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0