Bakfylla och tragiska blickar till mig själv i spegeln då jag enbart ville gräva mig ner under jord för en stund

Vaknade, hunden stod på bröstkorgenpå mig, as lycklig över att ngn mer ville jojna hans tidiga morgonhumör. 
Vi båda somnade om, hunden som snusade mig i ansiktet... Det vart för mkt. Kände att magen började vända sig utochin. Tänkte på allt man inte ska tänka på när man mår mindre bra...(Äkliga korvmojjar, slängspyor och lukt av ny kalvning osv.) Jag började må illa men höll allt inom bords, tack och lov. Somnade om.




Gårdagen, vaknade och gick långpromenix med hunden. Drog med ungarna ut, fast dom cyklade dock... Sen vart det hem och käka ngt, ut och gick igen när kängan kom förbi, drog till systemet. Hem till Kängan, det vart sprit provning innan middagen, Whiskyn togs fram likaså massa olika likörer. Kängan fladdrade in i duschen och ännu ett par glas togs fram. Skulle fru och herr Källgren supa tessan under bordet? Kängan kom ut ur duschen och jag flydde in på rummet:

-Din mamma och pappa super mig under bordet, rädda mig!

Maten vart färdig och våran älskade Frida kom över och deltog i middagen. Sminket lades på och vi får vidare till Västerås. Förfest hemma hos Johannes där ochså Jakob befanns sig. Allt från Nya låtar till psykologiska diskutioner utbringade sig, själv hittade jag en bok om personligheter som intresserade mig. Kängan är en A:are! Står det för Annonskvinnan? Jag måste ta en funderare över det dära ;)

Drog sedan till Tajjen där The Go getters spelade, kom dit utan några förväntningar alls, aldrig hört dem förr. Brukar kunna vara allt för snabb på att dömma band och låtar som inte faller mig i smaken men dom var faktist helt okej! Lite folk med det kompenserades upp av alla glada twistare och fyllekajjor som söp sig snygga. Vet inte om det var rockabilly eller vilken skanger dom är placerade i men dom bringade kvällen glädje ivf.
(Fick höra senare att dom var as packade dom som spelade, och brukade vara ännu bättre. Måste lyssna på dem ngn mera gång asså?)


Måste bara inlägga att jag spelade för första gången i mitt liv oxå, eftersom jag är rädd att få övermod och spela bort hela min månadskassa så satsade jag enbart 40 kr. Delade ut maker kors och tvärs då andra fick spela åt mig så slutade kvällen i att jag spelade ihop 120 kr. Mkt nöjd över mig själv att jag klassade flera av alla fyllon vid Black Jack bordet så kände jag mig som en kung för kvällen. (Tackar alla mina Turdamer!)


Åkte med Micke hem och sen somnade tessan gott efter att rummet slutat att snurra och flytta på sig.




/Tjing







Ur barnamun: (Frågan han fick var, Varför finns påsken?)
-Därför att man ska få äta så mkt godis som man orkar och för att solen kommer.


Inte mången bekymmer på hjärtat int...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0