Friluftsmänniskor och Kommisarie Beck

I dag har jag och tant Källgren gått en promenix i skogen, efter att vi svängde av mot en stig tio meter in i skogen så slängde ho fram kameran och "lekte" friluftsmänniska. Hon har fotat allt från bakben från ett rådjur som ngn räv har tuggat på till grävlingsskit...

Jag gick och pratade om gamla minnen från när man var lite och vandrade i fjällen då kängan utbrister:

-
Asså om det kommer ngt läskigt djur nu så klättrar vi upp i ett träd va?
-Va då för djur? :S
-Nä men asså typ, en läskig älg. Eller en björn, lodjur eller kanske ett lejon...

hahahahaa..

Kängan ville gå till en röd hink som ngn ställt ut i skogen, väl där framme frågade jag:

-Jahapp, skulle du ta kort på den eller ngt?
-Ja nä jag skulle bara kolla, man vet ju aldrig om det kanske låg ett lik här eller ngt...
-Eh..?..
-JA! men hallå har du inte sätt den där beckfilmen "Flickan i jordkällar´n".



Trots sin ålder så har dock inte fantasin om seriemördare och galna älgar minskat :)







Du hör av dig, men jag tänker inte glömma det som hänt, du har sårat mig allderless för mkt för att jag någonsin ska kunna glömma och gå tillbaka till det som fanns förut. Blodsband? det kan du glömma....

-Glöm mig! För jag har glömt dig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0