Nervösa-panik-ångest-kännslor + Farbror Blå

Allt utspelade sig för 30 minuter sedan. Vägen mot Jet macken från scheelegatan (från sanna till jet)

Jag, Kängan och Elin sitter och pratar i godanro som vanligt och har koll på att trafikljusena ska slå om till grönt då helt plötsligt panik utbryter i bilen!  Det tjuter bakom oss och strålkastare slås på medans vi i bilen får "panik" och börjar hetsa med varandra om vi har gjort ngt fel... Alla är lika förvånade och har just i den sekunden inte en aning om varför och vart de kom i från.

Samtalet som utspelade sig 40 sekunder innan polisen kommit fram till bilen. Och även samtalet med självaste farbror blå, och efter så klart:

-Shit, det är polisen! har jag gjort ngt fel eller va? Och va fan tutade dom på? Har jag gjort ngt eller?   Elin
-Har alla bälte på sig?   Kängan
-Oh shit, nu kommer det en gubbe här oxå, på min sida...    Kängan
-Ja jäklar nu är en på min sida oxå...    Elin
-Elin, du kanske ska öppna dörr´n?  Jag

Elin öppnar dörren och skrattar lite nervöst, medans jag inte kunde hålla tillbax skadeglädjen och skrattade med henne (absolut inte åt henne..;))
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- Jo hej, blåstest och körkortskontroll.  
Polis

Självaste blåstestet (djupt andetag å blablabla, plus massa annat onödigt vetande)

-Gud va rädd jag vart.  
Elin
-Nä vi är snälla, dvs. om du inte har gjort ngt fel...?...   Polis
-Jasså? nä det hoppas jag inte att jag har gjort ivf.   Elin
-Är det du som äger bilen?    Polis
-Nä pappa står som ägare...   Elin
-Okej så du ska tillbaka till västerås nu då?    Polis
-Nä, jag ska hem, hit alltså. Eller jag menar, jag bor här...   Elin
-Jaha, din pappa är ägare och du disponerar bilen?   Polis

Elin blir knäpptyst innan hon börjar kolla sig runt som ett förvirrat barn som tappat sin glass i sandlådan innan hon skrattar till lite osäkert och kollar bak då vi också har förstått att det var ett ord som inte var allt för lätt att förstå...

-Disponera? Ehhh, hmm, asså. Vad betyder det?
(Då kunde vaken jag eller Kängan hålla tillbax garvet längre.)
-Men det är du som "har" själva bilen? Polis
-Japp!   Utbrister Elin nöjd över sig själv.
 
Allt var okej och vi får köra vidare. Elin som fortfarande var lite skärrad över vad som hänt kör på mot lysena då Kängan försöker komunicera med henne, men hon lyckas inte förän i själva svängen från polisen och från trafiklyset få sin åsikt hörd...

-Elin, blinkers!!!    Kängan



Elins kommentar efter det samtalet med polisen var att:
-Varför ska dom använda sånna där svåra ord för? Fan det ända jag kunde komma på när han sa det där ordet var ju att det alltid står disponera på mitt kvitto från banken, men hur fan ska jag kunna veta vad det betyder då? Ahja han var ju snygg ivf...




Kul att veta att köpingspoliserna har ngt roligt att prata om på sitt skift nu i natt...


Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha skule velat vara med å sett era skräckslagna miner:P

2008-03-17 @ 19:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0