Varje morgon samma sak...(nästan...)

Stiger upp på morgonen sätter på kopplet på hunden, bär honom ner för alla trappor och sen ut genom porten. Går runt hörnet och tar sedan till höger mot busshållsplatsen.

Där ALLTID en man och kvinna i medelåldern står och diskuterar högljudt. Som vanligt så blir det knäpptyst när jag och hunden går förbi och efter exakt femsekunder efter förbipasseringen så börjar dom igen.

Men i dag var det lite anolunda där av att jag skriver detta.

Kvinnan i rött, hon som har som stora glasbottnar te brillor och skurmopp te hår, la in en kommmentar preis när ja paserar:
-Jag känner igen den där flickan och hennes hund...
Mannen i den precis lika röda jackan säger då högt:
-Ja men din tröge och blinde kärring hon har ju gått här vaje dag innan vi hoppar på bussen ju!


Jag flinar bara och fortsätter gå, svänger runt huset och hör då hur kvinnan i den röda jackan blir sur på sin man(?) och sticker hem(?) istället för att åka till jobbet....

Den stackars mannen som säkert bara hade ett dåligt morgon humör fick nu åka själv i sin lingonfärgade dunjacka till jobbet. Och självklart så tror jag samtidigt att det inte är han som valt jackan utan hon...







Ahja nöjd över att ha gjort ngn sur och förbannad på morgon kvisten så traskade jag glatt hem igen.


;)Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0