När man var liten fanns det svar på allt, när man blivit äldre finns det frågor på allt...

Ja det har jag kommit fram till idag.
 
Fråga
Varför är kycklingen gul?

Svar
-Jo därför att gulan i ägget är kyckling bebisen... Tänkte man när man var liten
-Vet inte, vet du? Tänker man nu...


Damn va trött jag har varit idag. Bara det inte börjas igen att jag inte kan sova. Orkar inte med en sån vända till.




Och ojojoj, vilket humör jag får när jag är trött. Eller ja ni som känner mig vet att jag skulle kunna knäcka ryggraden om fel person jävlas med mig när jag är trötter.

Men ivf i dag när jag var på jobbet och vi skulle gå på stan så var det en kärring som vi mötte i en dörr. Och när jag kör rullstol så vejer jag inte för många saker, folk ska flytta sig när en rullstolsbunden kommer med sin assistent. Det fanns fritt space två meter i sidled att gå på så hon kunde ha tagit en annan väg.
Back to the KÄRRING, hon hade näsan uppe bland molnen, fisförnämn.

En sån där översminkad 55 åring tant med lång vårkappa som är i en nyans av blekt knäckebröd och en dålig snorloska.

Hon stirrade mig i ögonen och jag stirrade tillbaka.
Ju närmare vi kom mötandes desto mer såg jag hennes avskyvärda blick emot en snorvalp som jag som inte tänkte flytta på mig.

Hon vek av i sista sekunden och jag MISSADE med 2cm med att ha kört över hennes nya vårskor som matchade den nya kappan. Fan fan fan!

Omogen som jag är så väser jag nått om ÖVERKLASSKÄRRINGAR vid förbipasserandet. Hon blir sur och ryter ngt nedvärderande om dagensungdommar.
Jag bestämmer mig för att ta ut dagens aggritioner och sömnbrist på henne och ryter tillbaka att:
-Om jag vore dig så skulle jag passa mig jävligt noga, för om 15 år så är det just dagens undommar som kommer få torka dig i arslet, så Dig ska jag komma ihåg.

En gubbe som stått å kollat vänder sig till sin tant och säger:
-Ja hon ororar sig nog mer över sömmarna på sin vårkappan än att det kommer ta tio år för maskarna i graven att äta sig igenom det där lagret med smink...

Jag flinar elakt och går därifrån med min brukare.(Brukaren är en sån man är assistent åt för er som inte vet...)

Visst det var jävligt överdrivet av mig, men jag är impulsiv och gör saker och ting som kommer för mig. Jag är lugn jämt annars men blir jag sur så blir jag det på riktigt.


Men men efter det vart jag glad igen :) tack Överklasskärringen för att you maked my day! x]



-Trött trött trött....TJING

Kommentarer
Postat av: Frida

HAAAAAHA det var skoj.

jag tycker att du ska in på msn!!

2009-04-16 @ 21:55:01
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/
Postat av: Frida

Varför har du dolda kommentarer btw?

2009-04-16 @ 22:45:03
URL: http://jagheterfrida.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0