Titta Han rullar fram! ...eller går han?

På väg till jobbet i morse, framför mig går en mamma som håller sin unge barskt i handleden.

Juste precis handleden, varför?

Jo, för ungen var så  extremt påklädd att han inte skulle ha kunnat få på sig en tröja till, det där med att luft mellan kläderna ger värme hade totalt raderats ur mammans vokabulär...

Och nu till själva frågan, ungen kunde ju inte röra sig. Föll han så såg han ut som en sköldpadda som flaxade (det lilla han kunde) och kom självklart inte upp på bena. Gå? Nej hans mamma fick lixom dra fram honom, han hade så mkt kläder på sig att han kunde inte ta längre steg än 10 cm. Han vart som hennes allt för tunga handväska.

Det roligaste var när han såg de andra barnens försök att rulla en snö gubbe... Den uppstoppade ungen sprang (på ngt konstigt vis) utan att ramla ca 2 m. Antar att han oxå ville rulla en snögubbe...

Får sån jäkla fart att han ser ut som Pingu när han glider ner för backen på magen.


Jag kunde inte sluta skratta som en tok! ...
Pingu/michelin ungens mamma gav mig en sån där "håll-käften-jag-har-inte-sovit-på-37-timmars" blick


Jag kunde ändå inte sluta skratta ...



-Man skratta inte till smÅ barnet Sa den baska mamman som bröt på invandrar spårket?
-Hahahahah jag kunde fortfarande inte sluta skratta


Det var verkligen inte meningen, men jag kunde inte ens säga att jag skrattade åt nånting annat... jag kunde inget annat än skratta...

mco


-Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0