118100

Fråga:
Varför har Italien blåa landslagströjor då deras flagga är grön,vit och röd?

Svar:
När Mussolini 1935 kom på förslaget  "mare nostrum" (vårt hav) dvs. ett enat medelhav blev fotbollslandslaget en symbol för detta förslag då de hade rätt färg dvs. blå som vattnet.
När man åter skulle bygga upp landet efter andra världskriget var det givet att tröjorna skulle vara blåa, de stod för ngt stor som varit, de var symnbolen för en stor makt, en makt som oövervinnerlig och de stod för ett enat stort Italien.



Fråga:
Varför skriver dom i vetenskapsböcker att universum är oändligt och expamnerar hela tiden? Ngt som expanderar måste ju ha ett slut för att kunna bli större.

Svar:
Hur stort universum egentligen är blir en svårt sak att svara på, då universum vanligtvis uppfattas som ett oändligt utrymme som per definition innehåller allting.
En annan teori är "Mövius bands-principen", där universum anses vara både ändligt och oändligt på samma gång.
118100 kan tipsa dig om att läsa "liftarens guide till galaxen" av Douglas Adams, en bok som kan ge en mer huvudbry i ämnet.



Fråga:
Hur räkar man ut BMI på en människa som förlorat armar och ben?

Svar:
Räkna ut sitt BMI gör man genom att ta vikten i kg, dividerat med längden i kvadrat. Viktigt är att komma ihåg att formeln inte alltid stämmer till 100% då muskler väger mer än fett, och kan därför ge det felaktiga svaret att en vältränad person har mkt kroppsfett och detsamma gäller då en människa som förlorat armar och ben. Då personen i fråga kommer få ett högre BMI än vad som faktist är riktigt.



Fråga:
Varför finns ordet oändligt om det inte finns ngt vetenskapligt bevisat som är just oändligt? Eller finns det ngt som aldrig tar slut?

Svar:
Vi på 118100 tror att universum slutar där tanken slutar. Tanken är oändligt. Trevlig kväll!




 
118100 är min räddning för att kunna få sova ngt överhuvudtaget!

Dessa frågor har hållit mig vaken nått så otroligt och min hjärna har blivit utbränd på kuppen.
Men jag vet dock att snart dyker nya frågor upp och då ska jag inte vänta och fundera i flera dagar utan jag ska höra av mig till dem på en gång!
Så det så!


-TJING Glöm inte, TANKEN ÄR OÄNDLIG =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaa! 118100 e bäst. Jag smsade dem och frågade om jag var galen en gång, tänkte det skulle vara kul att se hur de skulle svara på det. Svaret jag fick var att de inte tyckte jag var galen eftersom jag skickade sms till dem, men om jag var orolig skulle jag ta kontakt med en läkare :) kram kram!

2009-01-27 @ 16:43:51
Postat av: Tessan

Haha så pass? Och vem är du som skrivit då?

2009-01-27 @ 17:11:07
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Frida

Inte var det jag :)



Uppdatera nuuuu. Du som klagar på mói!

2009-01-28 @ 09:33:35
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/
Postat av: Kusin

Det var jag som skrev (din kusin... hähä inte så svårt att gissa vilken av dem kanske), men min dator e sönder så jag ser bara vad som e på skärmen ibland så jag måste ha glömt att skriva mitt namn :) du kunde inte gissa att det var jag alltså med tanken på frågan till 118100, än har jag saker att lära dig alltså :p

2009-01-28 @ 22:05:46
Postat av: Frida

MEN TESSAN. NU VILL JAG HA ETT BLOGGINLÄGG HÖRRU!! :O

Faktiskt!

2009-02-04 @ 15:28:28
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0