Har du käkat glosoppa med stirrgaffel?

I dag på förmiddagen efter att jag varit på jobbet så gick jag och satte mig på klingans (fiket) för att sammanställa alla förbannade papper från jobbet över en kopp latte. Varför ska alltid jag få det ansvaret för?

Ah ivf, då kommer det in en gubbe... Har ni sett ensamhemma filmerna? I en av filmerna så är det en gubbe som skottar snö, han ungen i filmen jätte jätte rädd(!!) för honom i början
Vet ni vem jag snackar om?
Långt skägg, lång svart rock och en sån där mössa med öronlappar. Har ett sånt där hånflin som man blir osäker på om det är snällt eller elakt.
Ahja, han såg ut som honom ivf. På tallriken hade han en sån där äklig grismunk. Asså det är en "grisformad" munk som innehåller äppelsylt eller nått. Äklig ivf...

Han satt där i sitt hörn, tittade upp då och då från sin bok han hade med sig och tog en tugga av sin grismunk.
Han såg sig om, som om han skulle se ngn som han kände. Men det gjorde han inte, eller han hälsade ivf inte på ngn.
Förutom att han spanade in fiktanten som alltid står i kassan. Han hade tappat några tänder, det såg jag när han log mot fiktanten.
Jag kunde inget annat än tycka synd om honom.
Han är säkert lycklig egentligen och säkert lyckligare än mig. Men jag fick för mig när jag satt där, att hans liv var som gubbens liv i ensam hemma.


I andra änden av fiket satt min gamla matte lärare, han är en sån där som alltid är så förbannat glad att man blir irriterad!
Plus att han heter Robert, Robban. Shiet the same, det var nog han som fick mig att hata matte bara för att han älskade det. Nu är han gympalärare, behöver jag berätta nå mer? Han är glad, FÖR glad...


Jag har kommit på att jag gillar att sitta på fik där folk samlas.

Ensamma människor går dit, Viktiga människor går dit, Intressanta människor går dit, Glada människor går dit...Ja ni fattar principen
Att analysera människor och deras beteenden i deras vardag utan att dom vet om det är ngt som jag alltid gjort. Kankse fel av mig att dra egna slutsatser om folk och deras liv men man kan läsa mellan raderna om hur dom mår.
 Eller så är det jag som har en livlig fantasi, det kan nog oxå stämma.

Efter att jag varit på kontoret så träffade jag Ahlström ivf.
Fick kanon fina örhängen som jag fick i gladpåsk present. Ingen kan överaska en som Ahlström kan:)
Satt i min soffa och garvade som vanligt åt massa saker och ting, vi träffas ju int allt för ofta så det blir rätt mkt skvaller och trams. Tiden bara flyger iväg! Prata mass gamla barndoms minnen, massa fjortisfyllor osv, haha xD



Solat i dag oxå med Marsvin. Sist vi solade så följde hon med hem och jag skulle färga håret på na. Jag var jätte trött osv... Ahja hon satt ivf på stolen och säger:
-Du, får jag be dig om en tjänst?
Jag utbrister med en förtvivlad och sorgsen blick:
-Va då, ska du sova över?

Det var inte ens det hon hade tänkt att fråga men det bara for ur mig!
Jag har jätte dåligt samvete. Int för att frida bryr sig för fem öre av att jag sa ändå så.
Men ni vet hur det är när man har jobbat som en gnu och är helt färdig i kroppen och skulle kunna somna på fem röda! Haha, ahja frida gillar får ivf ;)





-Vet ni vad en armflata är? Haha! Glenn vet

-TJING


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0