Brottar SM

Gårdagen (lördag)

Japp kl 5 var det bara att slita på sig kläder och pallra sig upp. Det var faktist rätt roligt att titta på brottning, i början fattade jag inte så mkt. Tyckte mest dommarna stod och kollade, visade teken och blåste av hela tiden. Men sen så lärde jag mig att olika grepp gav olika poäng.

-Sen lärde sig Tessan att man säger inte baddräkt utan trikåer...

Jätte roligt att jag fick hänga på:) Riktiga brottar fantaster och hela fridas släkt verkar vara brottare eller ex.brottare.
Frida satt och pekade på alla killar som hon var kär i när hon var tio... Tessan tror att Frida var kär i alla när hon var liten;)

Väl hemma så var det bara att slita på sig "nya" kläder och åka till Sala Statt. Kängan hittade en räddare i nöden som körde oss, en rolig social prick:)

Skönt att verkligen få supa ner sig totalt för en gångs skull, hade kanon kul och det var roligt att träffa alla ur ösby gänget som man inte träffar allt för ofta. Plus att gammalt groll löste sig rätt bra, tror jag. Eller det gjorde det nog men som sakt gå upp 5 och sen dricka alkohol till 2 på natten gör att Tessan bli rätt full;)
 På vägen hem så tänkte jag att jag skulle spy så att jag slipper vara bakis dagen efter. Så då bad jag Kängrun att börja hulka, men nä. Tessan frös bara och Kängrun spydde istället. Men Tessan spyr nog snart när alkoholen är på väg ur kroppen, tro mig...

Vaknade i morse och skulle hämta cola till mig och frida. Jag har gjort ngt med foten, men vad?
Kunde inte gå, utan med en smärta som fick det att tåras i ögonen så hasade jag mig fram till sängen igen.
Men nu när jag gick upp igen så gör det bara ont... Trodde nästan att tån eller nått ben i foten var brytet (Inte ovanligt, hänt förr på fyllan) Men Icke! Och kanon skönt är ju det för på onsdag börjar jag ju jobba igen så då måste jag vara frisk...


-TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0