Hejsan alla CP-barn vs. Örebro

Jag och Kängrun var på info träff om utbildningen ungdom- och missbrukarvård.
Resan dit var minst sakt kaotisk, eller rättare sakt. Jag och Kängan i samma bil ÄR kaos!


Snodde med oss GPS:en från v70 till 7skruttin, kanoners då kör vi inte vilse?
Eh...Jo
Haha, min käre vän kängru är bly fot och den talande GPS:en sa ständigt:
"-Var vaksam"

Var på Kängan svarade:
-Håll käften din förbannade kärring!

I arboga så spelades "Hejsan alla cp-barn" på högsta volymen för att överrösta den förbannade kärringen... Haha!


Jag var kartläsare (satt med GPS:en i knät) och kängrun vart stressad när vi kom in till Örebro C. Haha fladdrade och for som en kyckling som blivit bort tappad.
Jag tyckte att vi skulle svänga enligt vad den förbannade kärringen sa. Men då var det tur att kängan var med på noterna, för dit jag pekade var en gågata, inte en bilväg!
Så nu litar jag inte på GPS längre...Kan man skylla på den om polisen frågar varför man kör på en gågata då?

När parkeringsbiljetten var betald och jag höll på att förlora mitt kort så instämmer vi båda att:
-Aldrig att vi åker någonstands tilsammans igen! Antingen så kränger vi däck, kör över snöhögar som vi bara kommer hälften över och sen fastnar eller så blir det bara totalt kaos!
Händer alltid en massa när vi ska iväg, men men roligt har vi ju ivf x]

Hemvägen var väl int allt för svår, men då var oxå gps:en avstängd oxå. Det bevisar bara ännu en gång att tre kärringar som ska köra bil är lika med ett rent helsike ;)



/GPS är en sak med en in inbyggd förbannad kärring som säger "Var vaksam, Gör en U-sväng", såe skaffa int en sån...haha!



//TJING

Kommentarer
Postat av: teoch

hur verkade utbildningen då?

2009-03-16 @ 20:46:47
URL: http://teoch.blogspot.com/
Postat av: Tessan

Kanoners:D Vart jätte pepp att skriva personliga brevet nu. Tror att jag har nytta av all skit som har hänt, så jag tror lätt att jag skulle klara det om jag nu kommer in på´t :D

2009-03-16 @ 21:25:31
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahah hon säger "obervera" inte "var vaksam". Hahah :)

jaja så länge man har kul så kan vi fortsätta åka iväg på äventyr ;D fast utan GPS :P blir bättre så.

2009-03-17 @ 13:10:33
Postat av: Kängan

hehe de va jag som skrev ovanför. ;D glömde skriva namnilainen :)

2009-03-17 @ 13:11:34
URL: http://brevbararensdotter.blogg.se/
Postat av: Tessan

Haha okej då men kommer ivf ihåg vad du överröstade henn med;)

"Förbannade kärring jävel!"



Haha

2009-03-17 @ 19:54:27
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0