Lucifer en vacker ärkeängel var

...jag är inte kristen för fem öre men historier och visor ligger som sakt mig varmt om hjärtat.

Visste ni att Lucifer (Djävulen) var en av guds ärkeänglar? Balladen om en fallen ängel
Så varför tar dom bort allt som verkligen förklarar ngt ur bibeln?
Jag tror faktist att jag skulle kunna bli kristen om jag inte ifrågasatte allt som dom har att "berätta". Det finns inget som fångar min uppmärksamhet som historier om anorlunda människor eller människor som valt att gå sin egna väg, intressanta människor... = intressanta historier!
Det finns fan inte allt för mången intressanta människor i denna värld egentligen, allas historier påminner om den andres.
Precis som sång texter och låtar, inte många som vågar sticka ut eller ens skriva ngt intressant längre...


Men vad är intressant egentligen? Jag kan ju förstå att när låtar som "Money for nothing - Darin" säljer guld, resulterar i att alla andra låtskrivare tappar motivationen till att ens existera. Men det gör vi väl alla i sånna lägen?

Det finns faktist de som skriver låtar om det som jag just försökt förklarat för dig.
"-Det spelar ingen roll vad jag säger för du hinner ändå inte uppfatta mina ord, utan du lyssnar bara på musiken som vanligt"
Lyssna själv så har han faktist rätt i det han säger Jason Mraz - Wordplay  Kungligt!





Från det ena till det andra, jag måste faktist erkänna att jag saknar sommaren nue...

Tänk att kunna gå barfota i gräset och sätta sig ett gäng och dricka bärs i sommarkvällarnas värme. Bara sitta i gräset solbränd och dann och bara vara.

De där kvällarna man inte hade ngt för sig utan kunde åka ut till malmön och gå men sväng med Brutus som frenetsikt letade efter ankor att jaga som han aldrig hann i kapp (han gav upp innan...).

Sen kunde man bara sitta och snacka massa strunt om att "Varför har Köping så överdivet många pizzerior?" " Varför står de där volvoraggarna på Q8 i flera timmar och spelar musik och överröstar varandra?" "Varför kan det inte vara vinter snart så man slipper alla förbaskade mygg?"

Helt sjukt, men nu är jag trött på det mörka, trista och vill ha SOMMAR, sol och grillkvällar!


Vilket osammanhängade inlägg, från lucifer till sommarkvällar...

Fast det är tydligen så jag är oxå enligt folk, vänder på en fem öring i mina tankar och funderingar. Impulsiv vilket resulterar i att ena dagen tycker jag si och andra dagen tycker jag så...


Dagens fråga oxå:
-Dricker fiskar vatten?


-TJING

None
Han kommer alltid att vara både sorg och mitt ljus i livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0