Tänk att man kan ha så fel

Gick till tandläkaren idag och jag var jätte nervös!

jag var 100% säker på att jag hade två hål och jag var tvungen att borra, alla skräckhistorier om det fick mitt hjärta att volta lite extra.

När jag kom in i tandläkar rummet så var det första jag sa:
-Ja jag har två hål i tänderna bara så ni vet!

Tandläkaren bara "Ja ja det får vi kolla då..."



Två bilder togs och han kollade runt i hela munnen, sa massa konstiga siffror och konstaterade att jag hade 4 tänder som var borta (dom drogs ut för flera år sedan men hade inte antecknats...) Sen va jag klar!


-Va? sa jag. Men jag har ju två hål!
-Jaha, vart då? sa tandläkaren?
-Ja, här och här! pekade jag i munnen...

Tandläkaren svarade att tänder ska vara gropiga och iningar i tänder kan alla ha, sluta drick dricka bara så blir det bra!





Kan ni tänka er att jag har varit så otroligt övertygad om att det var hål i tänderna!
Har frågat och pratat med folk hur ont det gör att borra och verkligen förberett mig till tusen. Till vilken nytta efter tio minuter så var jag ute därifrån... Nästan chockad för att jag hade så fel...



Ja ja fick betala 40 kr för det besöket:) eftersom jag inte har haft några hål i tänderna i hela mitt liv (peppar peppar) så behöver jag bara gå vart annat år. Och varje år får man tydligen en viss summa pengar till tandläkar kostnaden.






På Fredag så vet. besiktas lilla Helmer och jag är orolig inombords. Tänk om det skulle vara ngt fel på honom, hjärtfel, kryptochid osv. Jag vet att jag inte kan ta en "sjuk" hund som jobb hund. Men nu är jag så inställd på honom att han redan betyder en hel del! Usch jag ska inte tänka i de banorna och orora mig i onödan. samt att det fortfarande sitter i all oror från Brutus sjukdomar.

Tessan tänker alderless för mkt i framtiden. Men allt går så bra, nästan för bra!





Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova så febern går bort, jobb i morgon och torsdag sen semester i två månader!



-TJING


Lilla hjärtat, du ÄR lycka <3



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag ska hålla tummarna för att det inte är någe fel på lillen. Ni kommer bli ett gulligt radarpar och som jag sa förut till dig så kunde han inte ha en bättre matte.



Och det där med tandläkarn, hur mkt får man per år? Jag tror jag har minst 7 hål i varje tand hahaha

2010-08-17 @ 23:08:20
URL: http://ziinken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0