Bus ute i Munktorp :)

Idag har jag och Helmer varit ute hemma hos Angelica och busat i snön! Angelica var fotograf så kort vart det :D Här får ni se några av dem:)


Först taxen Nelly (ni som följt bloggen länge så kan jag berätta att detta är Isacs syster:) )
Mitten Helmer
Och längst bort står "kaxiga" amrisen Cindy! en tik med skin på näsan och världens sötaste tjej!


Helmers öron gör som dom vill ;)


Matte har solen i ögonen - passar ju bra ;) - (medsoleniogonen.blogg.se) Jäjä ni fattar...


Helmer börjar bli så maskulin:) Matte är osminkad och jävlig :P


Bus! :D ...Cindy står och undrar va fan va håller på med ;)


Cindy ville oxå vara med :)



Jag leker väldigt fysiskt med Helmer, vilket är otroligt uppbyggande av relationen. Att kunna leka med sin hund utan leksaker tycker jag är en väldigt givande och viktig del under hundens liv. Varför? Jo för Brutus min förra hund så vart inte det prioriterat vilket resulterade i att jag var tvungen att ALLTID ha med mig leksaker på träningar osv. Därför:)
Att få hunden att leka på dina villkor (inte bita för hårt - slita i kläder osv) är enkelt! Man piper till precis som en valp när leken blir för tuff, väntar två sekunder sen lek igen. Men det viktigaste utav allt är att det är DU som börjar och avslutar leken!

-TJING

Kommentarer
Postat av: moa

sv: åhh tack, det ska jag prova! men tror du det funkar bättre än "vacker tass"? för det är väl typ som hundbalsam, eller nåt. Jag kan prova vad som helst nu, senaste prom. fick mamma bära honom, och han väger ändå 10kg.. :O



Va fina bilder på er! Ja kan inte leka fysiskt med Dobby, det är lite tråkigt. Han har svårt för fysisk kontakt, så han bli sur helt enkelt :P

2010-12-04 @ 22:03:25
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0