En förtidig julklapp!

Jag fick en förtidig julklapp idag :) Ni som följer bloggen vet ju att jag letar efter skälliga hundar när vi är ute och går (?). Ah ivf i dag gick det en liiiten liiiten papillon korsning som vrålade itakt med att matten sa massa ful ord till sin hund på finska..

Helmer och jag gick på andra sidan gatan, och så fort helmer tittade rakt fram så "WIIIIEEEHOOO BEEEEBIIS DUUUUTTTTTIIIIIG" - Japp jag lät som ett riktigt mongo och Helmer tyckte det var drit kul! :)

Efter 50 m struntade Helmer i den hunden - och då från ingenstands - dök en gigantisk stor och mörk hund upp bakom oss (5 meter bakom oss). Helmer började titta bakåt och jag gjorde samma sak som med förra hunden när han gjorde rätt och gick avslappnat rakt fram "Wiiiiiiieeee DUTTTTIG BEBBBIIIIIISSS!" Och så Hoppade jag runt som ett nysläppt psykfall som setat i fång tröja i minst tio år...


MEN det var hur kul som helst för det FUNKADE! Och det var så otroligt bar tajming med dessa två hundar - glad glad glad.




Jag har köpt ett nytt täcke till honom idag. -24 är liiite för kallt tycker Helmer. Gissa vilken storlek? (Jag vart chockad över att han kunde ha det...)





Sen vart det en "liiiiten" förtidig julklapp till han oxå ;)


Så nu ligger det lite orange ludd lite över allt - och jag skojjar inte det ser ut som könshår... Ahja Helmer tycker det är kul ivf ;P


Nu ska jag julhandla (tur att affärerna har öppet till 22 idag :S)


-TJING

Kommentarer
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Va roligt att läsa att det inte är bara jag som låter som ett ny utsläppt psykfall när min hund gör rätt ;D Typen brukshunds människor brukar titta lite snett på oss. ;)



Den där oranga ludd saken har Lova och Lystra också fått, så vi har ockås massa ludd överallt! Fast det är lystra som står för ner luddandet! Lova är mest rädd för det konsiga ljudet den gör när Lystra hoppar på den :) (Lova är en liten fegis)



Sv: Utildningen kostar ord pris 12990:-, men i Örebro i mars 9990 :-. Du kan läsa mer om den här: http://hundenshus.com/?q=yrkesutbildningar/terapihund



2010-12-22 @ 20:03:49
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: moa

ohhh vilken jätteleksak!



Kul att det går bra! :D Jag brukar också låta sådär, och för att öka avstånd til andra hundar vid möten kan jag plötsligt kasta mig rakt in i skogen vilken folk nog brukar tycka är lite konstigt.. :P Funkar inte jättebra för Viggo, men bättre än inget! För Dobby är det klicker som gäller vid uhndmöten, funkar super på honom :)



2010-12-22 @ 21:19:00
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0