Sorgliga besked

Tiken var skendräktig... Var som en stor klump i halsen jag fick, har verkligen sett fram emot detta!



Jag fick nästan panik över att jag verkligen inte ska få nå mitt mål att bli vårdhundsförare - allt gick i kras!






Men sen när jag lugnat ner mig och tårarna hölls tillbaka så fick jag upp ett ljus. Jag har (trots att jag "vet" att jag ska ha en annan valp) kollat på en blogg. En otroligt söt tik och jättte snygg hane. Med 9 små underbara små liv:)

Mina första tankar när jag var inne på den bloggen för första gången för ngn vecka sedan att "Åh, det verkar ju verkligen vara en hund för mig! Stort plus att det är retriver i dem" Skulle passa kanon bra som tjänste hund!


Nu har jag ivf ringt hon som har tiken Elza och pratat lite, stort plus är att det finns möjlighet att få träffa pappan!
Dom är födda den 26/6 så ska ringa igen om några veckor och åka och kolla på dem. Ser verkligen fram emot detta :D Och om jag blir godkänd av uppfödaren så kommer min dröm bli sann!


Nu i efterhand så känns det som att detta var faktist ödet, slö surfade och hittade hennes blogg och fastnade för hennes hundar. Speciellt tiken som ser gudomligt snäll och trevlig ut!



Har som sakt fått klar tecken från vårdhundskolan att bli hundförare och tränaren är bokad när jag vill ha hjälp.




Håll tummarna nu allehopa!



teee
"Tänk att Tessan är såååå glad nue :) "


Kurt och Elzas blogg och så valpisarna så klart HÄR



-TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0