Åh vilken positiv respons!

Jag var på Hälsomässan idag och där mötte jag stroke föreningen. Jag vart medlem och på ngt vis kom vi in på att jag ska utbilda min lilla Helmer till vårdhund (inriktad på stroke) och OJ vilken respons jag fick :D

Och vilken inre peppning jag fick av det samtalet! Nästa år så ska de ha en stroke träff i KAK och ville att jag skulle komma dit och berätta om mig och Helmer. Och vårat mål att få jobba som ett stroke team! ...(helmer följer med han oxå så klart!) Det är en otrolig chans för oss att få höra från de själva stroke drabbade vad dom tycker och kankse kan snappa upp en massa idéer från vad jag ska skriva till som extra på "vad han ska kunna som färdig hund" listan.

Helmer har ett otroligt socialt intresse för alla olika människor(/och hundar) vilket är hans stora styrka! MEN han kommer absolut inte stressas in som jobb hund, utan kommer få mogna och ta ansvar i sin takt. Vilket är otroligt viktigt, då hans jobb enbart  ska associera "Lek" för honom. Visst det går framåt nu, men han är valp och ska vara det oxå. Snart kommer han i könsmognaden och då kan man inte heller stressa på med saker (enligt mig). Hunden får tidigast göra "slut testet" vid 18 månaders ålder. Men jag vill inte göra det så tidigt, hellre stressa sakta och behålla hans underbara sociala kompitens och leklust :)



Jaja ni får veta mer hur det går längre fram, nu vet ni lite ivf ;)




Åh ajg är sååååå glad!!!!!! :D


Du och Jag Helmer, du och jag...




-TJING

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag blir så glad när jag tänker på vad ni håller på med du och Helmer :) Det gör mig alleles varm! Önskar att det finns mer människor som blir intresserade för sånt.

Ni är guld! <3

2010-11-28 @ 10:34:09
URL: http://ziinken.blogspot.com
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Va härligt att kunna ha med hunden på jobbet och där de också faktisgt får jobba.



Tycker du gör det jätte bra som vill att han ska tycka att det ska ara roligt. :)



sitter faktisgt i tankarna på om jag ska utbilda någon av mina till terapihund. Startar snart en utbildning i Örebro genom hundens hus, som verkar super skoj. Men du ska utbilda Helmer till vårdhund va? Vad är skillnaden egentligen på terapihund och vårdhund? Har läst om de båda och de känns ganska så lika.

2010-12-03 @ 18:09:21
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0