Fredag och det är lika med Fredags mys:)

Ahlström har kommit hem från Skara en sväng så hon var här på fm och hälsade på :)



Idag då, ja va ska vi göra. Eftersom husse är ute och fiskar så ska jag nog bara ha en tjej kväll:) ja jo Helmer är ju oxå så klart hemma men bara lung girly girly kväll!

Vad innebär det då?

Jo jag måste färga utväxten, är ju blond egentligen, och göra ansikts scrub och mask. Köpa ngt gott att tugga på och kolla på en bra film:) Ja riktigt skämma bort sig själv som man aldrig annars gör...


Och då får jag in 20 minuters ensamhets träning oxå när jag knatar iväg till affären, vilket är den tiden som vi har byggt upp under en längre tid och funkar kanon. Helmer sover ju bara så fort han blir själv... Ska köpa blodpudding och köra in i ugnen och torka så kan jag ha det som godis till plutten inför nästa veckans träning;) Gissa vad vi ska hitta på då?



Juste i morse/fm så började jag träna på ordet "Stanna". Och han är kanon duktig:) Dock drogs han mellan de super goda jord bitarna trakorn hade rivit upp och mina kommandon men sen är jag lekt och visat att " jag, matte kan vara roligare än en jord kuckla smakar". Då funkade det kanon!




Det får räcka som "träning" för honom i dag. Tänkte inte ens göra det idag utan bara låta honom vara men det tyckte inte H. Får han inte "jobba" så blir han ett monster! Dock är han super nöjd med endast 5 minuters träning :) Korta och intensiva pass med mkt skoj, så vill jag ha det!






Nej nu ska jag och Helmer ha tjejkväll ;)






Juste, vi hade ju skott träning i går med knall pistol! Gick ju bra... eller altså han brydde sig inte. Han fick ju en fotboll av mig innan som var mkt mkt roligare. Ska träna ngn dag och bara sitta lugnt och titta (öka svårighets graden) medans kompis springer runt och pangar:) Men förväntar mig inget annat än en intresserad blick från Helmer, rädd är han då inte.


Sen så ska jag tillägga att när Helmer bodde hos sin uppfödare så spelade dom en skiva för alla valpar med massa olika ljud som jag märker har gett oss ett grymt försprång...han lixom bryr sig inte, accepterar att "jaja det ska nog låta så där". Underbart:)



Vad ska ni andra hitta på denna fredag då? Myskväll? träning? annat? :)

Kommentarer
Postat av: moa

sv: va roligt att du vill vara med! :)

jovisst skulle jag kunna göra en sån film, men vi har inte kommit så långt :P Skulle gått fortsättningskursen i höst, men den blev inställd :( men det är kul att göra filmer så xD



Ikväll blir det nog bara mys här, kolla på tv, äta nåt gott :)

2010-10-01 @ 18:55:38
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: M

Hejsan!

Kul allt går så bra!

Vill önska er en trevlig helg.:)

Nu har du min nya hemsida adressen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0