Ja det var ett tag sedan nu :)

Jag har haft fullt upp så bloggen har legat på is, hoppas att allt är bra med er:)


Vad har hänt senaste tiden då?

I helgen vart det kurs på häst (islänning) och eftersom det var ett långt uppehåll för mig och häst delen så ville jag rida för ngn som är duktig på sitsen:) Och ja Tessan var lite ringrostig;) haha! På ngt konstigt sett så har mina muskler omvandlats till fett som inte orkar lika mkt som förut, kan inte förstå att dom bara försvinner så där;) haha

Men men det ska det ändras på så klart! :D

Helmers Ögon är jätte fina nu (ögoninflammation) , och även han har fått uppleva mkt häst nu sista veckorna. Nästan varje dag är han med ut till stallet och han tycker det är bus kul! Har sakt till honom en gång bara att under tråden ska man inte gå (till hagen altså) och det gör han inte heller efter det. Jag vet att hästarna är super vana med hundar så jag har honom lös under uppsikt så klart och han är duktig. Han brukar ge dem en puss på nosen sen hittar han på andra saker att göra medans jag pysslar med hästen.


Nästa vecka börjar jag jobba oxå! Känns ganska så bra faktiskt att komma igång igen efter min 2 månaders ledighet. Men det känndes i kroppen att semesterna var välbehövlig! :)




Klicker träningen funkar kanon på Helmer! Hade den när vi givk på stan och tränade med massa folk. Och när han sökte kontakt med mig så "klick", när han kom på det där så gick det alla tiders :) Jag glömmer bort i bland att han är ju faktist bara liten och ändå så duktig :) Mattes lilla hjärta!




Åh i morgon kommer mina ridstövlar :D WIIIIIEEE! Måste bara hitta ett par sköna ridbrallor...kräsna tessan ;)




Ni får ha en kanon dag allesammans!


-TJING!



Kommentarer
Postat av: Ahlström

Härligt att du kommit igång o rida igen! o välkommen in på min nya blogg ;D

2010-10-19 @ 23:31:58
URL: http://teoch.blogspot.com/
Postat av: moa

åhh va härligt! Rida är ju jättekul, jag har dock aldrig ridit seriöst, men det är roligt :)

Skönt att Helmer mår bättre!



Va kul att klickern funkar bra :D Kör samma metod på Viggo (klick vid ögonkontakt), funkar super!



sv: tack :D

2010-10-20 @ 14:41:35
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0