Lyckliga gatan, där är var jag bor <3

Idag stod det på schemat för Helmer att få träffa barn! Små barn alltså:)

Mia mamman till Pontus (5år) och Linus (2.5 år) charmade Helmer på en gång. Helmer fick vara ute och leka när killarna drog fram alla tennisbollar, fotbollar och deras gigantiska basketboll!  Åh gud så roligt dom hade, Helmer är en klippa med små barn trots att han bara är 13 veckor. Linus som bara är 2.5 år har ju ungefär samma motorik som Helmer och ibland kunde en boll rulla rakt på honom och alderless på sidan av. Men brydde sig Helmer om det? Nej han var så tok lycklig :D Men ändå försiktig med de små.



Sen gick vi in och fikade, helmer la sig under bordet och kopplade av/sov.

Sen skulle killarna spela wii, Helmer undrade vad dom höll på med? Så han vart lite när gången. Pontus som är van med sin lille bror agerade helt rätt! Han sa med lung och sansad ton.

-Helmer, SITT!


Hunden lägger mjuk bak öronen och sätter sig ner och viftar på svansen, totalt undergiven Pontus som han såg som högre i rang. Väntade tills jag kallade in honom och han fick sitta i mitt knä (han lägger sig som en bebis) och så somnade han.



Och jag vart sååå stolt! Tänk att min lilla plutt på 13 veckor lyssnade på en 5 åring!!! :D Det trodde jag aldrig att han skulle göra så här pass ung och, ja... han är ju bebis själv.






Har en otroligt härlig känsla i kroppen, och vi kommer varandra närmare och närmare för vare dag och för varje "träning". Banden blir starkare och starkare. När vi gick hem så travade han så fin brevid mig avslappnat och nöjd så jag fick nästan tårar i ögonen över hur lycklig jag är.







Jag måste tillägga att Hannah och hennes familj som födit upp Helmer har gjort ett otroligt bra jobb med denna hund så ni kan inte ana. Jag tvivlar inte på att kull syskonen har samma psyke som denna. Fler utav er behövs inom hund uppfödning! Ni är kanon:)
...juste, får man beställa en valp utav er igen om sisådär 5 år? ;)...Ni har mitt fulla förtroende!
Det som är lite "komiskt" är att min förra hund, älskade Brutus, var det Hannah som satte kanyl på när han skulle somna in. Och det är hon som "gett" mig min nya. Livet handlar verkligen om att ge och ta:)




I morgon så ska vi åka tåg! Ska bli bättre på att ta bilder så ska försöka hinna med det:)



-TJING





...Juste, i veckan måste jag springa ner till leksaks affären och köpa en knallpulver pistol! Skott träning funkar en sådan alderless utmärkt till:) Ska ta med mig en skit rolig leksak och en kompis som ställer sig på håll och "skjuter" ett skott. Sen låtsas som ingenting och busa och ha roligt som vi brukar:) Det bästa är att ta med en hund som inte är skott rädd men dock så känner jag inte till ngn hund som inte är det tyvärr, men tvivlar inte på att detta kommer funka lika bra!...


Kommentarer
Postat av: Frida M

Fan vad kul att det går så bra:D Du är bäst!!

2010-09-28 @ 20:26:00
Postat av: Tessan

Tack Frida:) Men nä det är Helmer som är duktig och bäst inte jag:)

2010-09-28 @ 21:25:36
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: moa

sv: ja tydligen är dom det, det har iaf hänt mig mååånga gånger (bara för att jag har en hund som hatar att bli lyft :P). Riktigt irriterande.



smart där med knallpulverpistol! Har jag inte tänkt på

2010-09-28 @ 21:57:10
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0