Ut i skogen vi ska!

Yes i dag ska vi ut i skedvi skogarna och se om det finns några svampar att plocka:) Ska se om det finns några kantareller som jag kan frysa ner och eventuellt träna kantarellsök i vinter med.



thy5g (Helmer ville skriva han med)


Jag är rädd för att det kommer massa regn idag så jag ska packa ner fodrade hundtäcket som jag hade till min cavvis. Yes det var en stoor cavvis det med engelska linjer så han vägde väl 17kg ch var 10cm för hög, de ni! ;D I England används Bleinheim färgade cavalierer till jakt.

Inte mång som vet, där av kan oxå deras beteende skilja enormt från rasstandarden då den mest är uppbyggd efter de andra. Så har du en Bleinheim som jagar fåglar? Grattis det är det den är till för:)


Helrakad cavvis :D döv med plopp öga och hjärtfel samt krypto men underbar var han och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta :)


Ja juste, vi ska ju ut i skogen och vi får väl se hur mkt svamp det blir. Men kan ju inte gå så jätte långt med en valp men en bit hänger han på. Plus att det blir mkt pauser (om man nu stannar och hittar svamp dvs;) ).


Men bilder ska jag ta ivf:D



-TJING




Kommentarer
Postat av: Moa Waern

Va fin han var! Sån mörk fin färg, Viggo har typ bara ljus tuffsig underull :S Försöker få ordning på hans päls...



Är det sant, var han så stor? :O Jag som tyckte Viggo var stor, han väger typ 11kg skulle jag gissa.



Kantarellsök verkar jättekul!



svar: haha jaa han blir helt besatt när han får ha leksak :P Han är en blandning mellan papillon, västgötaspets, pudel och griffon :)

2010-09-18 @ 14:01:05
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Moa Waern

Tack för tipset! Jag har klippt lite med urtunningssax, och borstar med furminator, och det börjar faktiskt komma mer och mer fin päls. Dock mest på ryggen, inte så mycket på öronen :P Det där med pinnar och ris i pälsen är ju skitjobbigt :(

2010-09-18 @ 17:46:59
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej hej...blev det någon svamp? Här regnar det så mycket att plocka svamp inte är det första man precis längtar efter. Har bara plockat några liter detta år och resten har något annan hunnit före mig.



Ha en trevlig kväll och vilken söt hund då har på bilden här!



MVH//Sanna

2010-09-18 @ 18:08:54
URL: http://sancha.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0