Kastrering utav hanhund

Husse lämnade Helmer kl 07.45 på Djurkliniken i Köping. Medans husse var kvar fick Helmer smärtstillande och lugnande (om husse kommer ihåg rätt). Sedan gick husse hem, väl informerad om vad som kommer hända med H under dagen.

Matte däremot var på jobbet skitnervös över att få ngt tråkigt samtal att det har gått snett...


Kl 14 slutade jag jobbet och Kängan hämtade upp mig för att styra mot djurkliniken. Blev bemötta av ur gullig personal (finns bara trevliga människor på den kliniken:) ) som sa att allt gått bra och Helmer låg med sina extremt hängande under ögonlock lite groggig.

Efter betalningen kom min lilla "fulla" rulltande prins, innan jag sa hans namn så hade en sån där blick att "Va i helvete jag som sov så gott, va ska vi upp och gå för?". Men hängande ögonlock, halvhjärtat viftande svans skulle han prompt visa vägen ut! Han ville hem och sova ruset av sig helt enkelt.

Medicinerna hämtades ut på apoteket innan vi åkte hem - helmer hade natten innan detta lyckats med att få nå utslag på själva pungen - så pencillin vart utskrivet samtidigt!


Medans hemer sov (han sover ofta på rygg) så tog jag ett kort på såret bara några timmar efter vi kommit hem. Han var inlindan i duntäcke på golvet. Innan han vart helt stadig på benen så var han lite gnällig och matte fick inte komma utom synhåll. Runt 22-23 på kvällen var det ingen fara igen:)

Jag bäddade åt mig och Helmer på golvet i natt, och flera gånger vaknade jag av att Helmer ville dela tratt med mig. Körde in mitt huvud och skulle lägga nosen under hakan som han brukar göra - kändes som han skulle halshugga en med sin tratt ;D haha

Igår kväll var Helmer ute men vill inte kissa eller bajsa - åt och drack gjorde han dock med god aptit:)


Idag runt kl 10 så både kissa och bajsa han:) Han är nästan lika pigg som han brukar vara i vanliga fall- Det svåraste är att förklara att "Nej, du får inte hoppa upp i soffa/gå i trappor själv".
Men han har sovit mest hela dagen - vaken en liten stund och sen sover igen.


Tratten - Helmer verkligen avskyr den. Fast han kommer nog vänja sig - bra att han lär sig gå med sådan (speciell teknink att ta sig förbi föremål). Men jag tycker han är kanon duktig förutom när han trycker in tratten i knävecken på mig och nästan fäller mig - protest kanse? ;) Så nu när det är kiss och bajs runda så blir det kort koppel under extrem uppsikt utan tratt (bra för öronen oxå). Så det inte sker ngn olycka! (Han har inte försökt än att komma åt men det kommer nog snart när det börjar läka och klia!

Tog nytt kort idag på såret

Denna gång utan blixt!




Husse pratar om att skaffa parabol - Men nu har vi ju en ekologisk istället :)
Måttligt road!

Men jag är otroligt glad över beslutet - men jag är lite nojig över att inte få träna på 2 veckor ;)



Oj vilket långt inlägg!


Nu är fästingtiderna igång! Och jag ska testa ngt helt nytt på denna hund! Eller ja kanske inte nytt för er men för mig:) Bärnstenshalsband!

Jag är otroligt skeptisk men jag måste testa - och funkar det inte så blire scalibur.

Så jag ska faktiskt beställa hem material själv och bärnstenar från östersjön. Baltisk Bärnsten med andra ord. Han kollat runt på lite olika fabrikörer och snott massa idéer :)
Ngn mer som är sugen på att testa? Istället för att betala 400-500 för ett (räcker hela hundensliv - bara tråden som kan behövas bytas ut - Tillägg bärsnstenarana är i olika klasser från A-H, A är bäst och jag kommer använda B! C-D är vanligast - och de kan innehålla sprickor och gropar som gör stenen mera "sårbar") Så har ja hittat leverantörer till material att göra själv.

Om du är nyfiken att testa så kan jag nog göra ett till dig oxå - och då bara ta ut material kostnad och frakt.

Tror jag kan göra ett för runt 60-70 kr - vet inte riktigt än beror på hur stor/liten hund du har. Men runt där ivf - och stenarna blir aldirg "gamla".

Dock funkar inte effekten på blöt päls! Samt funkar det betydligt sämre på långhåriga raser så som Collie.


Om du är intresserad skicka ett mail till [email protected] - ange ditt namn och hundens mått runt halsen så återkommer jag! :)

Kommentarer
Postat av: moa

va skönt att höra att det gått bra! :D Ser fint ut



Nu blev jag ju lite sugen på ett halsband, har haft två men båda gick sönder :/ Bärnsten kan gå sönder förresten, det är en porös sten som kan vittra sönder, tyvärr :/ Malous stenar ramlade sönder efter ett par månader.



sv: haha I WISH! Nån dag kanske vi kommit så långt ;)

2011-04-16 @ 16:03:42
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Kärve

Jag vill ha! Eller Cheyenne vill ha :P Ska ta hennes mått så kan jag ge det till dig :)

2011-04-17 @ 09:45:43
URL: http://karvegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0