Se mig, hör mig, ta på mig! Gör ngt!

Sån är Helmer just nu - om han har pratat en del innan så är det INTE som nu. Yl-Vrålet har gått upp en del i nivå. Han verkligen berättar hur jävla tråkigt han har det!

Vi får ju inte "träna" då han enbart får gå korta skritt promenader i koppel.

MEN jag har klickat in en rolig sak på honom (nu är han så fruktansvärt tränings motiverad så han lärde sig på 2 kvällar) han och jag ligger emot varandra och så ska han putta en gigantisk tennis boll mot mig med sin nos å sen puttar jag till baka. Roligt tycker H!

Men tillräckligt? NÄ! Han är som ett rabies smittat adhd barn som inte vill annat än att hitta på ngt! Motivationen är typ gratis just nu haha:) Bita sönder saker och plocka kottar roar han sig med nu.

En bra studie på att "Ger du inte din hund ngn uppgift/jobb så hittar den på egna" :)


I morse trodde jag ALDRIG att han skulle sluta prata...han brukar bara vilja att man ska veta att han är vaken och vill ha frukost - men Nä Idag hade han 1000 olika saker att berätta och informera om!
"Bara så ni vet har jag skit tråkigt" tror jag han försökte säga;)





Tänk att sista april slutar jag mitt nuvarande jobb och börjar på mitt nya. Det ska bli otroligt spännande, jag vill verkligen göra ngt nytt:) ETT STORT PLUS är att jag kommer jobba natt, dvs jag kommer kunna anmäla mig på hundkurser utan att behöva tänka om jag är ledig eller ej! HÄRLIGT är bara förordet!


-TJING

Kommentarer
Postat av: Sanna

Min jycke pratar också om man speciellt sätter sig framför honom och jollrar med ögonkontakt. Oj vad han har mycket att berätta om då...hihi



Skoj att byta jobb och hoppas du kommer att trivas även om det är nattetid och något jag skulle ha svårt att jobba med eftersom jag är så beroende av rätt dygnsrytmen ex. Det kommer säkert att gå bra med din inställning.



Ha en fin påskhelg nu också och hoppas ni kommer uit lite i solen så länge det varar för man vet ju aldrig med vädret.

Kram/Sanna

2011-04-21 @ 14:54:43
URL: http://sancha.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Min jycke pratar också om man speciellt sätter sig framför honom och jollrar med ögonkontakt. Oj vad han har mycket att berätta om då...hihi



Skoj att byta jobb och hoppas du kommer att trivas även om det är nattetid och något jag skulle ha svårt att jobba med eftersom jag är så beroende av rätt dygnsrytmen ex. Det kommer säkert att gå bra med din inställning.



Ha en fin påskhelg nu också och hoppas ni kommer uit lite i solen så länge det varar för man vet ju aldrig med vädret.

Kram/Sanna

2011-04-21 @ 14:55:31
URL: http://sancha.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Vet inte om svaren kommer fram och får ingen notering om detta varför jag gör detta susta försök nu.

/S



Min jycke pratar också om man speciellt sätter sig framför honom och jollrar med ögonkontakt. Oj vad han har mycket att berätta om då...hihi



Skoj att byta jobb och hoppas du kommer att trivas även om det är nattetid och något jag skulle ha svårt att jobba med eftersom jag är så beroende av rätt dygnsrytmen ex. Det kommer säkert att gå bra med din inställning.



Ha en fin påskhelg nu också och hoppas ni kommer uit lite i solen så länge det varar för man vet ju aldrig med vädret.

Kram/Sanna

2011-04-21 @ 14:56:57
URL: http://sancha.bloggplatsen.se
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Ush, stakars Helmer! Vill inte enns tänka mig hur Lystra skulle bli om hon inte fick göra något på så lång tid. ;)



Sv: Jo visst vet du hon är stora damen nu. :) Va synd, att du jobba! Två kurser som kommer starta snart som jag tror du skulle gilla är Rallylydnad steg 1 och Viltspår grund. Rallylydnaden kommer ligga på onsdagar med start 27 April 18.00 - 19.30, och sedan fyra onsdgar till. Viltspårs kursen håller jag på och planerar datumen och schema till nu. Men den kommer att ligga på lördags förmiddagar i juni. Tror vilt spår skulle vara något för er, då det tar mycket energi ;)

2011-04-22 @ 08:37:44
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: Sanna

Sv; Man brukar ju vanligtsvis vänta 10-14 dagar efter kastreringen så att hunden är helt återställd innan man sakta kan börja öka på motionen och även sätta igång med den tilltänkta aktiveringen som du hade tönkt dig. Ser såret bra ut och det har läkt fint kan du ju skippa tratt ute och vid de stunder du har hunden under uppsikt också ifall du har sådan. Ska du dra stygnen själv eller på återbesök så brukar det vara steget till början för hundens nya liv.



Go forts. på påsken vännen.

Kram/Sanna

2011-04-23 @ 19:26:17
URL: http://sancha.bloggplatsen.se
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Hoppas du kan övertala henne, så ni kan samåka :)Annars finns det andra som kommer från köping. Sen vet jag några som gått kurs som åkt buss/tåg också. Då får ni ju miljöträning på köpet. ;) Rallylydnad är ju super skojigt. Men skicka gärna ett varsit mejl till [email protected] om ni vill anmäla er. Så kan jag skicka en varsin kurskallelse till er. Just nu finns det 2 platser kvar.



Haen trevlig dag i solen!

2011-04-24 @ 07:09:44
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0