Hunden som tigger... om att få träna ännu mera...

Ja jag äger nog en riktig tränings narkoman! Har tränat massor idag, och nu går han redan och försöker få en att hitta på massa mera att göra. Super kul tycker H!

Kanske för att han inte fått så mkt träning i helgen? Vi var ju på brors bröllop. När vi kom hem på söndagen orkade jag verkligen inte träna (läs bakfull). Och på måndagen då? Jo tack Helmer hade så fint demolerat mitt pass - suck... Blad för blad hade han så fint dragit loss.

Unghund? Trotsig? Nej, understimulerad! Blir så trött när man läser på forum där de skyller på det ena och det andra - när svaret oftast är så enkelt att ett ord räcker "Understimulerad"


Jag har nyss gjort en film (Husse kollar på fotboll och det är verkligen de mest ointressanta att kolla på) så jag passade på:)


MEN ljudet (I walk the line - johnny cash) kom inte med:( Youtube accepterade inte min ljudfil. Men ni kan ivf få se klippet. Bilder och filmer på samma :) Ska försöka fixa ljudet...





/>



Nu kommer en super söt valp med sin 2 meter långa snutte filt på släp vandrande genom vardagsrummet och jag kan inget annat än bara små le. Mattes fina lilla hjärta <3 Kolla på film på datorn sen sova


-Tjing

Kommentarer
Postat av: Ahlström

Nu fungerar ljudet :) Duktiga ni är! :D

2011-02-16 @ 13:25:21
Postat av: Tessan

Tack Tessan! ja jag tror jag fått ordning på ljudet - hoppas jag:)

2011-02-16 @ 13:47:46
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: moa

jaaa äntligen någon som gissar rätt! :D Dobbys pappa är hälften västgötaspets :) men dom flesta brukar inte se det...



fin film, han är en sån sötnos! Ni är så duktiga :)

2011-02-16 @ 17:41:15
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: moa

du jag tänkte på ditt inlägg nu... Dobby står och tjatar på mig att han vill träna :P han fastnar lätt i det där att han vill ha något att göra, speciellt på kvällen, så då springer han och tjatar på mig :P



Ja men eller hur, jag brukar skylla på västgötaspetsen när folk säger att han är tjock 8)han har ju teckningen lite därifrån också. huvudet är nog mer papillon ja :) pudel och griffon vet jag inte riktigt var dom kommer in...

2011-02-16 @ 20:00:36
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Va duktiga ni är! :)



Helmer verkar också vara en arbetsmaskin precis som Lystra. Bra att du skriver om understimulering och resultatet av det. Många som inte förstår att hundarna faktisgt beteer sig som de gör pga just understimulering!

2011-02-18 @ 06:59:31
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: Jessica

Och jag blir lika glad som vanligt över att se era träningar :)

Älskar dina filmer på vad han lärt sig!

Ni är så jäkla grymt team. Häftigt :)

2011-02-27 @ 16:41:53
URL: http://ziinken.blogspot.com
Postat av: mamma

Underbar film kan titta på flera ggr.

2011-03-24 @ 10:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0