It´s just another day to go

Mitt jobb kan vara otroligt krävande - igår trodde jag att jag skulle dö på kuppen. Eller njae inte dö men jag var trött! ...på allt...

När jag kom hem på kvällen så kände jag bara att jag var "tvungen" att träna med lillskrutten. Det tok emot enormt faktiskt - men när jag ställde köttbullarna i micron och såg dessa underbart "Träna träna träna" ögonen. Då får man en kick!


Jag tog en risk igår! Läggande vid fotgång. ÅH JAG ÄR SÅÅÅ NÖJD! Det blåser ju en hel del här och löv (roligaste som finns i världen tycker H) blåste runt. Men köttbullarna har fasiken makten haha :D

Altså läggande undergång med det värsta störningsmomentet vi kan tänka oss!


Tränade även att helmer skulle backa-sitt-backa-ligg så han var minst 5m ifrån mig. Kul att kunna börja göra allt lite svårare och ge kommande efter varandra innan "DUTTIG" sägs = godis. Jag förstår inte - denna hunden när man säger ligg så PANG ner i backen , brutus tog det lungt och sansat han :) Haha ja dom är så olika hundar.

I love those ears - har sitt egna liv



Jag har liiiite idé torka till helgen - ge mig ett trick att lära in vettja!? :D

Kommentarer
Postat av: moa

haha viggo är också seg när han ska ner i backen, han hinner gäspa tre gånger innan han ligger ner ;) Härligt att träningen går framåt!

hmm, trick, har många ideer xD kan han snurra? Fri shejpade snurra med Viggo, det var skitkul att se honom tänka helt själv! Har du provat det där med tassarna på fötterna? den är kul. Rulla, lyfta bakbenet (kissa :P), skaka på huvudet, lägga huvudet på sne, söka upp nånting.



sv: taack :D

2011-02-05 @ 14:45:28
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: moa

ja men visst är det kul med trick, det finns ju sååå mycket man kan göra ;D lite svårt att välja ibland bara, haha

2011-02-05 @ 22:18:45
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0