En labbe?

-Nä Golden,schäfer och flat...

Undra hur många som har frågat om Helmer är en Labbe haha :) Vägde honom igår och resultatet blev 24.7 kg! :) (Till avmaskningen)

Men Helmer är nog liten i kullen för att vara kille - hans ena syster väger 27.7. Och en annan syster väger lika mkt som Helmer:)


Jag är otroligt glad att ha en hund som formligen ÄTER hundben, om han fick så skulle han kunna knapra i sig minst 2 fullstora hundben per dag. (De vita går snabbare) Och ja ni kan ju tänka er själva - köpa hundben stup i kvarten. MEN nu köpte jag ett från Djurkliniken i köping - ett stort sådant- köpte det i tisdags och halva uppätet nue:) Hur bra som helst - men det passar nog inte hundar som "lätt tröttnar" på att blöta upp det och tugga.




Hundar vänjer sig vid aktiveringsnivå - det tror jag verkligen! Jag har varit dålig på att köra med klickern denna vecka. Det onda i skulderbladen har tagit all energi. Igår kväll när husse och Helmer gått kvällsis så hörde jag
-Helmer har ADHD!
-Varför?
-Han bajsa sen for han i väg och hoppade upp i luften, sen bajsa igen och fick damp ännu en gång. Sen gick han lugnt igen.
-Ja det är nog hormonerna och att han inte har fått träna lika mkt.


Helmer är en träningsnarkoman (eller godis freak kan man oxå säga)


Märker du på din hund om du låter bli att träna på ett tag?

Kommentarer
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Många som frågar om Lova är en labbe också, eller bland ras, eller en utomjording eller nått ;P Kan vara ett jävla tjat på folk!



Min mamma frågade mig häromdagen, tror du Lystra har ADHD? Hahaha :) Jag bara nej hon är bara en vanlig valp, som valpar ska vara. Lova var ju världens lungnaste valp. Hon måste ha knapprat vallium eller nått i smyg börjar jag misstänka ;P



Oja om Lova är bort lämnad och får leva som en "vanlig" hund ett par dagar, så börjar hon dra i koppel, får ludd i örona och är allmänt dryg. Lystra brjar et märkas lite smått på också, får hon den stimulans hon behöver så blir hon mycket lugnare, inte så ADHD aktig ; )



Sv: Jo finns mycket dåliga hundböcker. Vad jag vet så finns det bara en bok om rallylydnad, men det är inte intressant att köpa då det är de "gamla" reglerna och alla nya skylatar är inte med. Skjut inte hunden är ju en super bra bok om positiv förstärkning.

2011-01-28 @ 08:18:17
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: moa

nää Lova är en dvärggolden ;)



sv: jaa ibland får man dåligt samvete av att tiden inte räcker till. men så är inte mina såna hyperkrävande, dom ligger helst i knä och myser, hellre än att ta en långpromenad eller träna ;) Så det känns för det mesta bra. och det är dubbelt upp av det roliga också, när jag får mina tränings-sug perioder, för då orkar inte den ena träna med mig tillräckligt, så då kör jag bägge samtidigt :P tror inte jag kan tänka mig att bara ha en hund, men man får väl se i framtiden.. bor jag ensam och inte får hjälp med hundarna så kan jag kanske bara ha en.



Vi ska åka och tinga getter imorrn :D :D :D

2011-01-28 @ 21:07:06
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0