Stallhunden Helmer

I stallet måste jag ha Helmer kopplad när jag sitter uppe på en häst - annars så
"HEJ MAMMA! JAG VILL OXÅ SPRINGA" :D Om ngn annan är i paddocken och rider så sticker han inte in - bara om jag är där - mamma gris! :)

Annars så är han lös jämt - utom när jag hämtar hästar på andra sidan vägen då åker kopplet på! Ett riktigt onödigt ont tycker Hemme - han ser verkligen ut som att han åkt på stryk när han får det på sig!


"Spanar in matte som är i paddocken"


Jajajajajaja man ska inte rida i tennisdojjor ;P


En mkt nöjd valp som "äntligen" fick springa lös igen :)


Skrutt! Mattes finaste ängel :) Skönt med riktigt fodrat täcke i stallet - blir så kallt annars när man måste vila de "små" valp benen.


En av unghästarna - så himla fin :) Mist-Valkyria är hennes namn


Bifrost och lilla lilla Pigge!


Bilderna har Nathalie tagit :) Tack!


I går kväll kom magsjukan :( Tur jag hade hästarna på förmiddagen och inte kvällsfodringen! Spydde sista gången 8 i morse, så nu väntar jag bara på att febern och magen ska bli bra. Vill ut till stallet! Inte sitta hemma:/

Jobbar ju förmiddag nästa vecka så ska försöka komma ut dit så fort jag känner att orken finns där igen och spendera bort eftermiddagarna.


Är din hund van vid andra sorters djur?


-TJING

Kommentarer
Postat av: Kärve

Cheyenne är van vid katter, ormar och hästar och hon verkar inte reagera så mycket på andra djur vi ser, förrutom rådjur dom kan man ju jaga :)

2011-01-29 @ 21:54:54
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: moa

sv: bockarna tyckte det var skitkul att sitta på de vuxnas rygg :P fast honorna var lite lugnare (det är honor vi ska ha). vi får se om det kanske blir nån bock senare, vi har redan planer xD

Hihi ja när jag väl övertalat mamma hade han inte så mycket att säga till om :P och gissa vem som var först in i hagen xD

2011-01-30 @ 21:40:51
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Ohh vilka mysiga bilder :) Jätte fina!



Sv: Jo jag tror vi fått arbetsnarkomaner till hundar, och det är faktisgt jätte kul! :) Hade med Lova på kurs igår som visningshund och hon var segare än sirap. ;P Visade med Lystra också förstås, men hon kan ju inte så mycket ännu så det mesta fick jag ta med Lova!



Skjut inte hunden är jätte bra, vilket påminner mig om att jag måste läsa den igen!

2011-02-01 @ 08:14:50
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: moa

ja just det det är sant, tror uppfödaren jag mejlade med skrev det. Jag tog inte med det, kankse borde läggas till!

2011-02-02 @ 13:56:12
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Göran

Hej. Tack för din kommentar. För att hitta mer information om Kooikerhondje så kan du gå in på vår Kennels hemsida: www.lovemix.se

Finns mer att läsa där än det jag skulle skriva här. Du kan även gå in på rasklubbens hemsida www.skooi.se.

2011-02-03 @ 09:08:45
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Tack för grattiset!

Har du en långhårig tax också? :)

2011-02-03 @ 11:15:20
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: moa

åhh tack för alla tips :D när man blir helt galen sådär så är det svårt att ta ett steg bakåt och tänka logiskt :P det är ju ungefär som skvallerträning vihar gjort, kopplar ihop skithögarna med att han ska kolla på oss istället. och står man och väntar ut honom så fattar han, men såfort det kommer en ny hög så dyker han över den på en gång :P Fast jag tror jag ska prova den där nej träningen, den verkade bra. Fast jag har tränat lite lika fast med ordet "här" (att han ska stanna upp och titta på mig) och det funkar jättebra - förutom när det liger hästbajs :P fast det funkar om man är beredd....

2011-02-03 @ 18:01:52
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0