Fullt ös medvetslös

Hela dagen har gått fort idag! Jäklar na mamma!


Idag på lunchen så stack jag hem och hämtade Helmer - plockade med gottis och klickern! Visste inte vad vis kulle träna på men kilcade upp helmer på en stenmur runt en fontän! Jäklar va bra det gick tros alla störningar!

Tänk va lätt allt blir med en inklickad hund :S Läskigt lätt! Dock håller jag mig till att klickern är en metod och inte ett universal redskap. Vanlig uppfostran om att inte skälla på andra hundar - dra i koppel hör inte dit enligt min mening. (till klickern altså)

Men men åter till balans träningen - min lilla guldklimp:) Eftersom det gick läskigt fort att lära in balkansövningen s¨små började jag även att backa upp i soltrappan. Sol trappan än en stentrappa (inte så jätte höra steg) mitt inne i köping vid ån där folk sitter och solar sig på sommrarna.

Ivf så var han jätte duktig och är så stolt över lilla killen:) Trött i huvudet men inte valp längre - återhämtar sig fort och vill mera efter ngn timme! Haha Sen fick han följa med till jobbet och lysa upp vardagen där.


I morgon hoppas vi på sol - ska till stallet i morgon och runt 3-4 åker vi med transporten mot strömsholm. Helmer får naturligtvis följa med han är ju hästskötare nummer ett! ;)


Juste i fredags vart Helmer kär i en häst på 4 år, nybliven valack som gick ton i ton med H. Helmer tvättade hela hans näsa (i näsan oxå) samt runt heeela munnen. Hästen verkade fatta tycke för H och för när Helmer gick följde hästen efter:) Sånt är kul!


Åh nej nu ska jag hålla tempot uppe och dra iväg - måste köpa snus och dra och sola en sväng:)


-TJING










Kommentarer
Postat av: moa

hihi till skillnad från mig då som är klickerfrälst och helst använder klicker till allt jag kan :-) iaf till dobby eftersom han svarar så jäkla bra på det.



vad ska ni göra på strömsholm? :o



hihi helmer och hästen, det hade jag gärna sett ;)

2011-03-27 @ 21:11:14
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: moa

svaaar: (nu ska jag försöka skriva alt i en och samma kommentar xD) jovisst, han är ju fullvuxen, men klicker funkar super för att finslipa beteenden, oavsett om det är trick, eller gå fint förbi en hund :) Fast jag tränar ju inte så om jag inte MÅSTE, går det bra med den "vanliga" träningen så använder jag inte klicker, det tar jag till när något är knepigt :P åhåå, det låter spännande :D whoot, klicker på häst? vill jag se :D jag har iofs tänkt klickerträna gtterna, men dom är ju liksom mycket mindre...



Stora puppia selar finns här: http://www.pupstore.se/se/grp/stora-hundar-2.php. Fast dom har ju inte lika brett utbud för stora hundar, och det finns ju dessutom inte såvärst stora storlekar :/ Visst, det går ju upp till XXL, men Dobby har Medium :P



2011-03-28 @ 21:27:53
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0