Lilla lilla hjärtat...

Helmer är jätte dålig i magen idag, och det är sannorlikt mitt fel. Jag försov mig och bara sprang iväg till jobbet i morse - Helmer är otroligt känslig när jag far iväg.

Det vart mkt stress för honom förra veckan då jag var borta på svt och i morse så sprang jag till praktiken.


Trots att jag verklogen gjort allt för att han inte ska bli "mammig".

Planen var att Helmer skulle fasta oxå - Vilket blir ett dilemma, ända sen Helmer var runt 12-13 veckor så har han mått illa och spytt när det gått för lång tid mellan mat målen.

Det resulterade ivf i att Helmer spydde oxå nu på kvällen, lillen som aldrig blivit bannad skäms så in i norden och vill bara gömma sig efter att en olycka har hänt :/ Men jag försöker vara som vanligt och torkar upp som om inget har hänt.





Ivf så vill jag komma fram till en sak.



Det är inte konstigt att vi behandlar våra djur som "mänskliga" varelser ibland. Om ni läser följade så kommer ni förstå vad jag menar och syftar på.


Jag står i köket, helmer kommer springandes (sov nyss på soffan) tar försiktigt tag i min handled (japp med munnen) och leder mig mot ytter dörren och kollar på sitt koppel!

Helmer har ALDRIG gjort ngt liknande förut! Aldrig någonsin!

Jag blir paff och springer ut på gården med honom - vilket var tur!



Jag kan inte låta bli att bli farcinerad över våra djur - deras sätt att kommunicera med oss på VÅRAT språk! I hundböcker så är det att vi ska "prata" hundspråk. Men här är ju ett bra exempel på att dom mkt väl förstår vårat språk oxå, dom fattar mer än vad vi tror och dom är 1000 gånger bättre på att läsa oss än tvärt emot!




Denna kväll har min hund visat och bekräftat för mig att vi ska aldrig underskatta deras sätt att kommunisera med andra varelser, och deras förstånd att göra sig förstådda.





Helmer 4(?) veckor gamal...








Nu ska jag koka lite ris som jag ska blanda lite med Canikur tabletterna. Har sakt det förr och säger det igen - det är så himla skönt att Helmers uppfödare jobbar på djurkliniken! Finns alltid tillhands att fråga!

Kommentarer
Postat av: Kärve

Haha, har ju stickat i några timmar :P Finns inte mycket annat att göra när man sitter på ett hotellrum :)



2011-10-25 @ 21:20:11
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: moa

ja hundarna är egentligen många gånger bättre på att förstå oss än vi dem ;) tror dom är mer anpassningsbara än vi människor... och har varit tvugna att lära sig.



Sv: jag gissade nåt sånt, guu va jobbigt att ja inte har dom pengarna :( skulle köpt ett på direkten! man kan inte använda nåt annat som är billigare? Fast de kanske är svårare o blir inte lika snyggt..

2011-10-26 @ 23:24:13
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0