Long time now..

Inte bloggat på evigheter...



Träningen med Helmer har gått kanon, tänkte börja träna med gruppen men vad händer?


Igår kväll var jag och helmer ute på kissrunda och en hund gör utfall, dennes flexikoppel går av och springer mot oss och låter som 7 svåra år.

Helmer livrädd som började skrika av rädsla innan hunden ens kommit fram! Fy 17 vad det var otäckt :( Jag måste ha lyckats få in ngn spark på hunden för den backade till slut. och fick inte ngt tag om Helmer så han är hel skinnad han med. Men nu är det bara börja om från start, träning med rally gänget är bortspolat då man inte kan ta med en hund som skäller vilket troligt vis är vad hans osäkerhet kommer utbringa.


Jag promenerade med selen med spänne fram på bröstkorgen (kommer aldirg ihåg vad det heter...) för att han inte ska känna min osäkerhet genom kopplet. Jag är absolut vettskrämd för hundmöten just nu, det erkänner jag. Mest rädd är jag för hur illa det verkligen kunde ha gått! Såg bara en sönder trasad hund framför mig :(


Mattes lilla hjärta <3


Det som stör mig mest var karlns försvar - han skyllde på HUNDEN! Jävla idiot! Det är alltid vi som människor som gör fel och lär in fel.


Jag gjorde oxå fel igår, jag kramp kramade min hund som var livrädd - vilket kommer leda till att jag berömde hans rädsla. Men när han verkligen skrek av rädsla så kunde jag inget annat, hur fel det än var! Vi har massor att jobba med nu fram över, speciellt Jag.




Älskade snutt, vilka mardrömmar jag hade i natt :´(




Kommentarer
Postat av: Hanna

Fy vad tråkigt när sådant händer. Hoppas det går att lösa upp snabbt.

2012-02-01 @ 13:03:45
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Sara och Lhyra

Usch usch usch! Det värsta som kan hända. Hoppas att det inte sätter allt för stora men inför framtiden.

2012-02-01 @ 20:02:44
URL: http://sarate.se
Postat av: Zandra, Lova o Lystra

Neej, vad tråkigt! : ( min värsta mardröm att något sånt ska hända. Jag skulle säkert också ha gjort helt fel och börjat trösta mina hundar i det läget. Det kommer så naturligt liksom.



Och jätte tråkigt att träningen blivit förstörd, så ni inte kan vara med och träna med oss. Hoppas det inte blir bestående, så ni kommer på banan igen.



Kram på er bägge.

2012-02-03 @ 22:18:20
URL: http://goldendays.nu
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Om ni vill träffas och träna hundmöten någon dag så behöver jag och Lystra också träna på det.



Vi kan komma till Köping någon kväll och träna med er om ni skulle vilja. Då kan vi ju träna på planerade hundmöten mot varandra och sedan kanske gå någonstans och träna hundmöten på andra hundar också. : )

2012-02-06 @ 10:53:36
URL: http://goldendays.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0