Tjo bré

Inget bloggande på länge. Noll motivation, men hotad till livet av Lill-Frida så skriver väl några ointressanta rader här ändå...

Pluggar 115%, jobbar 100% natt som personlig assistent. Tränar häst och hund. Så kan väl sammanställa allt genom att jag sover mindre än en småbarnsförälder just nu.

Snart sommarlov, 25 maj! Gissa om jag längtar :D Min klass är utvecklings störd, för utom några enstaka roliga människor. Men resten - man blir mörkrädd!!!

Ni människor som känner mig vet hur jävla dålig jag är på namn, så därför har jag gett dem nya :) Så jag tänkte presentera några för er som jag skrattar ( i smyg ) åt mest.

Först har vi Yoga tanten, allt kan botas av yoga enligt denne, tar mer än gärna över lärarens roll att lära. Tycker sig vara samhällets svar på allt... Och så är hon förbannad varke dag på alla politiker varför inte gamla får komma ut till hennes fårgård (för att klappa får mår man så bra av).Vissa lektioner som är 2 timmar långa så pratar hon bort minst 1 timme, helt själv - och svarar ingen henne så väljer hon ut ett offer som är mest artig för att få fortsätta prata...

Sen måste jag presentera en människa som jag inte fattar vad ho säger. Jag kallar henne Persikan!
Persikan pratar högt med yviga rörelser, få förstår vad hon säger. Varför hon heter persikan? Jo det är en ganska komisk berättelse.
Vi hade seminarium för varandra och i 30 minuter så sa hon persikor (Perskor var vad hon sa i tal), när det hela slutade så tackade läraren för hennes information om PÄLSDJUR!...
Sist hon pratade om fallrisk bland äldre människor så var jag helt bombsäker på att hon pratade om män med tidig utlösning, nä jag skämtar inte! Helt seriöst, man fattar inget av människan säger...
Hon kommer från afrika nånstands och jag antar att deras lärare där gillar medhållande, för persikan sitter och nickar och säger "ah, jo, preciiiiis" hela tiden när läraren vår pratar. Jag brukar sluta räkna hennes "medhållande" när hon hunnit sakt det 130 gånger under 1 timme...

Vem ska vi ta mera då? Ja juste

"Man måste ha socker annars dör man!"-tanten, shiet... Jag äter ju lchf och trivs kanon med det men hon avskyrt och tycker jag är dum i huvudet. Hennes namn fick hon efter detta samtal:
-Äter du fortfarande det där lchf?
-Japp
-Men äru inte rädd för allt som står i tidningarna om hur farligt det är med fett och protein mat? säer hon med dumförklarnde attityd
Då ställer hon sig upp och klunkar i sig det sista ur hennes fanta flaska
-Inte ett dugg. Är inte du rädd för allt vitt socker om vad det gör med din kropp?
Människan ställer sig upp bryskt, tittar ner på mig som käkar matlåda och SKRIKER upprörd
-MAN MÅSTE HA SOCKER ANNARS DÖR MAN!!!!

Shiet va jag garvade, andra oxå. Hon stormade ut ur klassrummet :) Gissa vad jag nu förtiden roar mig med på tråkiga lektioner ? ;) Provocera är en barnslig lek, but I like it!

Nä nu ska jag fortsätta plugga till provet - Tjingeling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0