Jogging i skogen feat. 'bästföredatum' på hundbajs påsar...

Jag kom på en sak i dag när jag var ute och joggade, jag får nästan inga skavsår om jag tar mig tid att snöra skorna ordentligt. Uppenbart men ändå en tidsfaktor. Stressade samhället? nejje absolut innnte...

Efter helgens bravader så har det kommit fram att jag är hypokondriker, Hund-Hypokondriker...
Tror att så fort min hund beter sig olik så är han dödssjuk.
Kanske för att jag är rädd att mista min lilla prutt-maskin!

-Ahja hellre för orolig än inte orolig alls, det blir helgen motto!

Jag insåg en sak till i dag som jag inte sätt förut, det finns Bäst Före Datum på hundbajspåsar... dessvärre så hade dock de jag köpte för några veckor sedan ett utgångsdatum på 2007-12-10

Hur ska man tolka det?
-Att folket på Ullvibackar är så snåla att dom inte köper hundbajspåsar så att dom hinner ligga på ICA och bli gamla?

-Ska man lämna tillbaka dem för att de mot för modan inte är lika hållbara längre?

-Är det som att köpa för gamal mjölk? så att man ska lägga ner tid på att bli irriterad på köpet?

Om jag ska vara riktigt ärlig så är jag dålig på att kolla ''bästföredatum'' i vanliga fall då det gäller bröd,mjölk osv. och om jag ska vara ännu ärligare så visste jag inte ens att det fanns sånt på hundbajs påsar. Nu vet jag.


Tessan skakar på huvet och inser att det är läggdax.
Ska upp tidigt i morgon, blir att trampa ner till lasarettet klockan sju för att hålla kängrun sällskap. Men då är den dagens motionsfråga löst!


Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0