Allmänbildning och musikhistoria

Fick nyss en upprörd historia i musik. Kängan var väldigt bitter när hon tittade igenom sin skivsamling "från förr". Där fanns verkligen allt ifrån A1 till Hanson och Five. Det bästa som fanns i den församlingen som gjort ngn hits som jag kände igen var väl Elvis, magus uggla, L-Winnerbäck osv.

Kängan satte på en av "bög-pops-låtarna" som jag inte kände igen. Och brast ut i skratt, det jag såg framför mig var en Tupp som satt och nickade på huvudet som om den sett en brunstig höna inom en tio meters radie.
Men i själv verket var det Kängan som fått ungdomsminnerna tillbax och var inne i sin lilla värld dvs. en resa tio år tillbaka i tiden...

Klippa sig? Funderar på det, blir så förbannat varmt med långt hår. Mh måste ivf klippa "luggen"...



Jag har blitt kär i en röst, kan inte sluta nynna på låten.
http://www.youtube.com/watch?v=F2_I8I0UWuM

Kan man inte få låsa in honom i en glasbur och ha honom i ngt hörn här hemma? Så kan man bara knacka på rutan så börjar han sjunga...=) Nu vet jag vad jag ska önska mig av tomten i år! CURRY! Me like it...



Kommentarer
Postat av: Kängan

Haha du älskar mig "bög-pop" :P säg som det är kvinna. Nää men lite roligt va det väl att lyssna på gamla godingar som man känner igen :D

2008-03-20 @ 10:51:44
URL: http://brevbararensdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0