Sol, is, sommar?

Mh, i dag var en sån där dag man såg att sommaren va på väg när man gick i skogen.

Solen värmde, men det låg is kvar på bäcken...
Fjärilarna hade vaknat och letade frenetiskt ngt att äta på, men än blommar bara tussilago...
Fåglarna sjöng och boade, men ännu kunde jag hitta snö till att göra en snö boll...

Alvin filosofen själv frågade:
-Tessan i kina har dom mjukt vatten där?    frågade alvin
-Eh ja det har dom nog, men va då finns det hårt vatten?
-Ja om man vrider på duschen till max så är det ju hårt...
-Eh... jaha du menade så. ja det är klart att dom har, det är nog ganska så likt som här hemma...
-Hm, men eftersom dom är uppochner (på andra sidan jordklotet) rinner inte deras vatten tillbaka i slagen när dom använt det då?
-Eh, nä asså. Eh skit samma jo det gör det...

Hur skulle man förklara det för en femåring? =)

-Jag skulle vilja tänka klart, jag skulle vilja tänka en underbar tanke... 
||
Per Gessle||

Kommentarer
Postat av: Kängan

Hahaha han är faktiskt 6 :P

2008-03-27 @ 15:15:10
URL: http://brevbararensdotter.blogg.se
Postat av: Tessan

eh, ja jusste! men ändå:/

;P

2008-03-27 @ 16:16:55
Postat av: Frida

jag vill oxå "få" ha sånna funderingar utan att vara dum blondin:D Så gulligt jue:D

2008-03-27 @ 21:37:12
Postat av: Tessan

Hm, om sådana tankar räknas till att vara dum blondin så står jag för det för dom frågorna snurrar i mitt huvud dagligen =)

Ngt måste man ju roa sig med ;)

2008-03-29 @ 14:45:46
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0