Det största steget i ens liv

Vad är det största steget man kan  ta i sitt liv?

Är de att...

...flytta hemifrån och "flyga med egna vingar"
...skaffa sig ett jobb
...skaffa barn
...våga leva upp till sina drömmar man har
...inte tänka på vad andra ska tycka och köra sitt egna race
...accepera att allt tar slut, att inget är oändligt
...släppa allt och börja om från scratch

Vad är det största steget man kan ta? Vet Du?


När denna blogg är avslutad så borde jag börja skriva i den igen dock när nått av de stora stegen är uppfyllda för att se om det var det största.
Men det vet man väl inte förän tiden har runnit ut. Då allt är slut?

De största stegen en människa går igenom är nog att födas och att dö. Start och mål.

De saker som sker där emellan är nog bara olika hållplatser i ens liv som höjer/sänker ens livskvalité. För alla beslut man tar i livet, både de bra och dåliga, gör oss till de människor som vi är i dag.
Det är dom besluten som förändrar människor, för människor förändras. Människor formas om, efter olika beslut och olika livserfarenheter som gör oss till dem som vi slutligen ska ta med i graven.


Är det största steget att dö?
Jag låg mkt och tänkte på döden innan jag skulle somna när jag var liten. Jag grät mig till sömns de kvällarna.
Då var jag mest ledsen över tankarna om att jag kommer bli uppäten av maskar eller bli bränd i en ugn när jag redan var(förhoppningsvis) död.

Men hur och vad tänker man på när man är typ fem minuter från själva döden? Är det en enorm ångest eller är det en befrielse?
Total och oåterkallelig avstanning av vitala funktioner i en biologisk organism är ett sett att beskriva döden, men dock oxå så är döden nyskapande och ger liv åt annat.
Tex så som de berättar i Lejonkungen.
-"Vi äter antiloperna, när vi dör blir våra kroppar till gräs och antiloperna äter gräset"

Allt är en cirkel och alla ingår i den cirkeln, ingen kan avvika. Ingen.


Tankarna som Alla nångång kommer att ha, att allt tar slut. Det finns inget som är oändligt.
Förutom cirkeln den är oändlig, inget kan stoppa en cirkel. Du, Jag och Alla de andra ingår i cirkeln

Fast om man frågar 118100 så är tydligen tanken oändlig. Och jag håller nog med.



Oj vilka djupa tankar som kommer över mig de dagarna som jag är sängliggandes och är sjuk.

-Men utan döden så hade inte jag levt och om inte jag dör så kommer det inte finnas plats åt andra?
Är det det som de försöker säga i Lejonkungen? Det var min favorit film när jag var liten.

-TJING

Kommentarer
Postat av: Kängan

fan va djup du är i tankestadiet :P

2009-02-17 @ 15:44:09
URL: http://brevbararensdotter.blogg.se/
Postat av: Tessan

Lite fööör kanske:P

2009-02-17 @ 19:16:30
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: teoch

Ja du får se till att bli frisk, för jag vill inte bli magsjuk igen! Och så tycker jag att du ska följa med mig till SLU i skara!

2009-02-17 @ 19:51:33
URL: http://teoch.blogspot.com/
Postat av: Frida

Nej nu tycker jag att du gör mig förvirrad.

NÄR KOMMERU DÅRÅ? ;) B L I F R I S K

2009-02-17 @ 21:10:39
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0