Fredagen den 13

...var i går! Och jag kan säga att den dagen levde upp till sitt ryckte hundra gånger om.

Onsdag och torsdag vistades jag på akuten (med jobbet altså, inte jag som är sjuk) så därför trodde jag att fredagen skulle bli en lugn och skön arbetsdag då man kunde varva ner och bara vara.

Tjohej du! Jag började orka spyor kl 12.15 till 20.30. Näringsersättning pga spyorna gav jag var femte till var sjunde minut.

Jag började jobba kl 08.30 i går och kom hem nyss från jobbet. Jag tror faktist att det är olalgigt att skicka ut mig på 12 timmars jobb  i morgonbitti igen. På tre dagar har jag jobbat 13 timmar mer än vad jag skulle ha jobbat, och då är det kortaste passet tio timmars.

Usch vad jag klagar, men det får man faktist göra när man är kommunalarbetare! Man får det lixom på köpet när man blir PA.

Jobbat 24h, så jag ser ut och känner mig som en piggelin som ngn har kastat i sanden en varm sommar dag. Ofräch...



-Döda mig, ja tack! Nu ska jag sova och inte vakna förän det är mörkt ute.


-TJING


Till er: Limp Bizkit - Behind Blue Eyes

Kommentarer
Postat av: Majkie - hockeyfru OCH hemmafru

paint är skitkul ;D

2009-02-15 @ 11:17:04
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0