Det gör mig så himla arg

att vem som helst kan bli lärare...



Matte på morgonen och det gick bra, sen skulle jag gå till han som pratar om flygande ekorrar. Ut från hans rum går en kvinna gråtandes.


Vi går i samma "klass" så jag frågade vad som hade hänt

-Nej jag är bara så stressad för att jag inte förstår hans uppgifter. Och när man frågar om hjälp så gör han det bara ännu krångligare, plus att han alltid "påminner" en om hur svåra proven är. Man känner lixom hur han nästan vill att man ska misslyckas.  

Då vart jag helt chockad. Det är altså inte bara mig han är så där emot. Stod och pratade med henne ett tag. Sen kände jag hur arg jag började bli, ilskan växte sig fram. Avskyr när människor är makt missbrukare!
Jag vet när jag har pratat med andra att han är väldigt pessimistisk människa. Han har ju från första början jag började plugga påminnt mig om att jag aldrig kommer klara det. Men trodde han bara gjorde så mot mig, inte mot alla andra.


Men ivf jag gick vidare mot hans rum

-Hej, jag vill skriva näst sista provet i historian på måndag
-Jasså, jajaja, ska du det du, jasså  jaja... Kommer du klara det då? det är ett VÄLDIGT stort prov ska du veta.
- Det har du sakt om alla proven och ändå har jag fått bra betyg så varför skulle jag lyssna på det?
-Ja jo det är ju upp till dig... (säger han på ett snoffsigt sett med nedvärdering i blicken)
-Du, du är otroligt duktig på att få folk omotiverade! och att du fick ***** att gå hem från skolan gråtade det var väl ändå jävligt onödigt?
-Jasså gjorde hon? jaja. Jag är bara lärare
(tessan avbryter)
-Ja en jääävligt dålig sådan!

Sen gick jag...

Smart Theresé Bejefalk, smart...

Nä men faktist, jag skiter it, för det jag sa var sanning och ingen annan jävel orkar/vågar öppna käften till honom. Jag låter hellre rättvisan komma fram än att jag håller käft för att få bra betyg. Jag om nån kan verkligen inte smöra för lärare.


Ja det var min morgon och jag är cp stressad nu, mitt fel jag vet. Jag är omotiverad till tusen och orolig över nationella proven. Jag kommer aldrig klara det (precis vad min lärare har printat in i mitt huvud, tack gubb jävel!)
Jag vet att jag har skrivit MVG och VG hela tiden, men är inte nöjd om provet inte är fel fritt!

Helt sjuk att inte kunna vara nöjd med ett MVG, det är so not me.



Ska gräva min egna grav, lyssna på kent och skära mig i handlederna med runda stenar... Emo!


vfd
Lika dum som den lille känner jag mig nu, mina betyg kommer gå åt helvete för att jag öppnade käften. Hatar mig själv för att jag hatar orättvisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0