Min inspiration, din olycka

Nej då så är det inte alls det


Jag och bästa Ahlström satt på donken efter massa farande runt. Vi hade extremt intelligenta samtal ska ni veta.

-Finns det gamla utvecklingsstörda människor? Asså RIKTIGT gamla...? Jag
-Ja vi har en på jobbet  Ahlström
-Jaha hur gamal är hon då?  Jag
-Typ 70, men hon kan inte läsa...  Ahlström (Lägg märke till att hon INTE kunde läsa;)... )

Samtidigt satt jag och rev ut massa McDonalds märken och la dem på Ahlströms strips kartong.
Självklart roade vi oss med att lyssna på fjortisarna samtal om deras liv (har dom ett ens?)
Lixom, Ba, Dah, asså typ va då?, åhhj, tihihihihi... Ja ni hajjar grejen.



Jag satt och tänkte på han Jerry i ICA reklamen, jag tycker det är sjuktbra att ngn med downs syndrom är med på tv. Han är ju lika mkt människa som de utan handikap!
Jag tror att folk som blir arga över att han är med på tv är för att dom fortfarande lever i det stadiet där anorlunda människor inte ska visas (varken på tv eller utomhus). Det är sorgligt tycker jag. Han är anorlunda och har lika mkt rätt som alla andra att få bli en skådis, och vet ni vad? Han lyckades:D Kanske tack vare sitt handikap? Men handikap är inte bara nackdelar det kan vara fördelar oxå. Så döm ej hunden efter håren...




Jag blir galen på mitt bloggande, inget sammanhang på det alls! Visst är jag duktig? Allt jag skriver är ju ren idioti. Det som är ännu konstigare är att det är 25 pers om dagen som läser den:S Va fan är det för fel på er då? :=P

Haha nej då skojade bara ;)



Nu har jag bloggat om er, ahlström, ICA-Jerry, McDonalds och Fjortisar... Ahja bara fem saker jue:)


-TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0