Skvallerbytta bing bong




Längtar tills i morgon då ska jag börja med skvaller träning! Och vad är det då tänker ni kanske? Jo det är när man lär hunden att tala om saker - att skvallra
(Och idag känner jag mig oerhört oseriös och tänkte nästan dryga mig och skriva att jag skulle försöka få honom att uttala ord...) 
och hur kan en hund skvallra? Jo dom har sina ögon! Altså, jag vill att när han ser en hund så ska han titta på mig (skvallra om hunden som kommer mötandes) så "Klick" och sen en godisbit. Varför? Jo för när en hund kommer ifrån valp stadiumet så är inte Du dess Gud på samma nivå längre utan andra saker är och kommer bli intressantare. kan oxå förklaras som att Din hund kommer i den så kallade trotsåldern/slyngelåldern (kärt barn har många namn) Därför! Hund som kommer emot oss ska efter träning betyda "Om jag berättar det här (kollar på matte) så får jag en godis" - inget dragandes i koppel alls vid hundmöte är målet! Vill ha ett leende koppel heeeela tiden :) That´s the big goal!




Är trött och denna dag har jag inte varit på allt för bra humör känner jag. Men kan skvallra om att Helmer gjorde en klockren fotsitt idag! Såååe sakta men säkert kommer det där med bog mot smalben (hunden får inte sätta sig för långt ifrån dig Men får absolut inte tränga sig) - jäkla regler ;) haha  Men sanningen är att Helmer har fått gosa när han gjort så nu sista veckan - vilket har gjort det hela mkt mkt enklare :)





Vet ni vad jag tänker när jag äter apelsin? (oftast äter man en för att få i sig c-vitaminer)
Jo att en julgran innehåller 8 gånger mera c-vitamin än apelsinen

det är ganska så surt....hahahha surt, ni hajjar va?


Okej skämtet sög, ja vet men jag är en trött personlig assistent som ska sova bums!... men den innehåller faktikst 8 gånger mera... trots att skämtet... esch... god natt

-TJING




Kommentarer
Postat av: Jessica

hahahahahahahahaha MIN HUMOR! hahahaha

2010-12-16 @ 07:28:07
URL: http://ziinken.blogspot.com
Postat av: moa

då får man väl ta o käka en julgran då ;)



Åh va duktig du är :D hålmaskor vet jag inte riktigt vad det är :S Men det kan nog vara samma som luftmaskor? Man brukar virka dom i en kedja, typ. Om du vill kan jag ju skriva ut dom maskor jag använt, tror jag ska ha länk nånstans till hur dom virkas också :)



Haha jag börjar misstänka att din cavvis var nån slags supercavalier ;)

2010-12-16 @ 16:15:07
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: moa

haha då var han nog tvärt om mot Viggo ;) Viggo tycker att handling är heeelt onödigt, det går ju mycket snabbare om han bestämmer själv vilka hinder han ska ta! Fullt ös medvetslös

2010-12-16 @ 22:09:23
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: To Bi As

"Vet ni vad jag tänker när jag äter apelsin? (oftast äter man en för att få i sig c-vitaminer)

Jo att en julgran innehåller 8 gånger mera c-vitamin än apelsinen



det är ganska så surt....hahahha surt, ni hajjar va?"



dina skämt brukar inte vara mycke roligare miss fuckface:D:D:D:D

2010-12-17 @ 11:44:52
Postat av: Tessan

To Bi As



Ett BIsexuellt ArSel :D Oxå roligt! Fuckface? Finns bara ett fuckface och det är svensson!

2010-12-17 @ 12:08:11
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: To Bi As

du fick inte riktigt in To va? brukar vara så med dej, du räcker inte riktigt ända fram.. alltid stupande på mål linjen:D

2010-12-17 @ 18:49:17
Postat av: Tessan

SÄRSKRIVNING! Mållinjen...mållinjen...mållinjen



Jag tänkte mest på att inte ödsla för mkt energi på just ditt namn, men fick ju med det viktigaste :)

2010-12-18 @ 07:13:44
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0