Alla människor har sina stöttepelare i livet...

... även du



Livet, en ganska underlig fråga. Tycker jag ivf, varför finns jag och du, och jorden över huvudtaget? Den som känner mig vet att jag kan ha de mest hetaste diskutioner med mig själv och de som jag söker svar från.

Tex en sak som retar gallan på mig var efter en lektion i skolan då läraren sa två meningar:
-Universum är oändlig!
-Universum expanderar!


Då kunde jag inte vara tyst
-vad är oändligt?

Läraren svarade att "det är ngt utan slut, som en cirkel."

Då vart jag ännu mera förvirrad och nästan arg och frågade
-Men hur kan ngt som redan ÄR oändligt expandera? Oändligt är redan oändligt och eftersom vi inte vet ens om universum har ngt slut så kan vi ju inte veta om det expanderar?



Vad fick jag för svar? "Det bara är så"




Va då det bara är så? Man ska väl inte sätta ord på saker som inte vet och absolut inte lära ut "att så här är det och ni ska bara acceptera"




Ja ni ser ju själva, jag skulle inte ens skriva om det där. Men ännu blir jag arg/irriterad bara den där dagen dyker upp att jag måste få skriva av mig!












Det jag ville skriva om nu ikväll var ju som rubriken lyder "Alla människor har sina stötte pelare i livet". Som ni säkert redan förstått så är en hörn sten i mitt liv djuren :) Utan dem, ja vad är man utan djuren? Vill jag inte ta reda på.

Sen vill jag bara nämna en till stötte pelare i mitt liv, min Tobbe <3


Tobbe och Helmer första gången de sågs (Helmer 4-5 veckor gammal)

Och nästa vecka är han borta på älg jakt. Bläää kommer sakna massa :( Jag blir som en unge och tycker jätte synd om mig själv då jag vet att jag alltid drömmer massa mardrömman när inte han är hemma. Inte roligt alls! Inte hel utan honom...


Emo Tessan this week




Nej god natt gott folk - i morgon ska jag få träffa min mentor som är vårdhunds förare - det ser jag fram emot! Bloggar om det i morgon och då är jag på bättre humör oxå hoppas jag.




teee
Jag saknar mitt långa hår:( ... kände för att klaga lite till...


Nej det är de sista och första negativa inlägget jag bjuder på. Tjing...




Kommentarer
Postat av: moa

Haha snacka om att jag känner igen mig där! Hur många ggr har jag inte legat sömnlös och funderat på det :) Men får man nåt svar? .. nej :P



Sv: Javisst kan det absolut vara hundägarens fel! Som ditt exempel om agilityn, har ägaren inte lärt hunden rätt så vet den ju inte vad som är rätt (eller i det exemplet - om föraren inte är tillräckligt tydlig). Samma sak med tex koppelträning, har hunden inte lärt sig att gå i koppel utan att dra, så kan den ju inte det. men samtidigt finns det ju hundar som inte drar även om man inte koppeltränar dom. Dom är ju så olika, har olika förutsättningar :) Vissa hundar är nog lättare att forma än andra.

Ja ursch, det vågar jag inte tänka på vad som skulle ha hänt om han hamnade där :S Jag brukar tänka att det var meningen att han skulle hit ;) Av nån anledning.



Hihi, ja jag får kanske börja sälja såna också ;) tack!

2010-10-09 @ 23:26:24
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Zandra & Lova

Oj vilket filosofiskt inlägg. :) Gick en kurs i filosofi på gymmnasiummet det var mycket intressant. Knakse skulle vara något för dig?



Mitt favorit citat är från filosofen Descarte, han sa: Cogito, ergo sum. - Jag tänker alltså finns jag. Och det är det enda enligt honom som man kan vara riktigt säker på. Sedan kan ju egnetligen allt annat bara vara fantasi. osv osv. Intressant :)



Ja du det där med klicker när de jobbar har jag faktisgt aldrig funderat på. Men alla jobbar inte samtidigt iaf. men det kan ju vara tre som jobbar på samma gång, men ibland har ägarna olika klickers med olika ljud. Men det är ju inte alltid så, men av någon outgrundlig anledning så vet hundarna skillnaden. Kanske att de hör att deras klick låter högre för att det är närmare eller något sånt :)



Va roligt att ni gilla klickern. och visst är det kul när de blir så glada :)

2010-10-11 @ 08:04:32
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0