Försöka går jue alltid...

...jag försöker ge Helmer en total vilodag! klockan är 11.15 och han river snart lägenheten - äter upp katten - och går bergsäkragång!


Nä men tänkte att han skulle få en dag med att bara sova - gosa - leka lite. Altså ingen träning alls! Men njae det går inte så bra för oss. Katten håller på att bli galen av hans överskotts energi så jag ska be ge mig ut med klickern så han får hjärn jumpa :)


Det är så kul att folk kommer fram och säger
-Gud vilken trevlig och lugn valp du har!


...Då skulle dom träffa Helmer när han inte har fått använda sin hjärna nånting på en heeel dag! Monster Helmer is his name, and he will eat you up! Jag är glad att detta inte är min första hund, då hade jag nog inte klarat av all hans "jobba jobba jobba" blandning, dock räcker det med att han får använda hjärnan intensivt 10-20 min per dag och han är lugn igen:)



Nu har han dödat 2 stycken gosedjur så nu åker klickern fram och ut ska vi så han blir nöjd och stabil igen:D



Tessan har blitt en klicker nörd! Japp japp!




Ska till stallet ikväll och helmer får stanna hemma med husse (för Helmer SKA ha en lugn dag idag - trots att han inte vill ;) )

-TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0