Jag längtar tills vi flyttar!

Vi ska ju flytta till porten brevid där det finns hiss vid månads skiftet, ska bli hur skönt som helst faktsikt. Vägde Helmer på Strömsholm i går och han toppade 15.2 kg!

Yä yä gratis styrketräning får man väl kalla det då vi bor på tredje våningen ;P






Ärlighet



Igår när jag skulle somna så knäppte jag på Tv:n en stund. Det var ett gäng utvecklingsstörda som var från Huddik som hade flygit till New York. I gänget fanns det en som hette Toralf och han var så über söt i sitt sett och verkligen tänkte som en tioåring men såg ut som 40.

Han tyckte att det var så kul i New York att dom blev glada när han önskade dem en bra dag. Tillskillnad emot sverige då det fanns personer som inte ens svarade... Sen förlovade han sig med sin flickvän i central park, la ringen i hennes hand och sa:
-Sätt du på dig den nu. Jag är så lycklig att jag gråter snart min älskling. Avsnittet kan ni se HÄR
Spola fram till 28 minuter om ni vill se det jag baserade detta inlägg på


Han var så frukstansvärt genom snäll människkan och så ärlig som en treåring är. Allt han sa bara gick rakt in i hjärtat på männiksorna han mötte, och då var det absolut inte några komplicerade meningar eller ord som sades. Utan bara enkelt - ärligt - från hjärtat


Tänk att kunna vara en sådan människa, som bemöter alla med en naiv inställning om att världen är underbar!



Jag är inte en sådan människa som enbart koncenterar mig på det positiva - det finns människor som både medvetet och omedvetet sårar och förstör. Får andra människor må dåligt av vissa handlingar de medvetet väljer utan att tänka på andra. Det skrämmer mig

Det skrämmer mig att människor ljuger. Att människor sårar. Det skrämmer mig att tro på vad människor säger.

Djuren ljuger aldrig - och du kan aldrig ljuga för dem.


Som människa får du leva med att alltid kunna bli sårad av andras handlingar, förd bakom ljuset.



Submit - varför föddes inte jag som utvecklingstörd och får bli som Toralf - jag är avundsjuk.
(nån kanske skrattar åt detta men då har ni inte kollat på avsnittet)



Jag ska bli som Toralf :)



Kommentarer
Postat av: Doktorn

Bra träning där du. :)



Åhh..lilla Toralf..han är sååå grym.

Hans polare från Glada >Hudik som alla känner igen som Ica-Jerry e också helt fantastisk.

2010-10-14 @ 12:38:22
URL: http://doktorn.devote.se
Postat av: moa

ja du, när man vet om allt hemskt som händer i världen är det svårt att vara så där naiv och tycka att världen är underbar. Men visst vore det härligt om man kunde tänka så :)



sv: taaack :D

åhh va skönt att höra! Hoppas "lilla" Helmer mår bättre ;)

2010-10-14 @ 17:06:00
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Zandra

Filosof kan du nog kalla dig :)



Jag tror det är livet som lär oss att inte vara naiva. Vi blir brända på näsan och det gör oss mer och mer tjockhudade för varje gång.



Jo visst har det blivit en heldel inhandlat fast jag inte tänkt från början ;P Man vill ju att hon ska få nya saker ju :)

2010-10-15 @ 20:56:23
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0