Dag 3!

Japp idag har Helmer varit en "det" i tre dagar.

Så hur är han?

Som en liten snor unge som drar mig runt huset! Han plockar upp all skit han hittar på gräsmattan. Idag hade kan smygit in 3! kottar i munnen utan att jag såg det - och jag lovar att han är riktigt duktig på att smyga med det! Han kan INTE gå med leende koppel och väl framme vid porten så försöker han gå ett varv till runt huset, vill inte gå in.


Låter nästan som en dryg unghund som folk säger "hunden är i trots åldern" Nej tack, han är bara understimulerad.

Självklart finns det folk som verkligen jobbar med sina hundar och de kommer i trots men just det som jag beskrev om Helmer är oftas sånt som folk skyller på "trots åldern".


I natt blossade det upp hotspot under hela hakan på H :( JÄKLA SKIT! jag har nu rakat hela hakan, från öronen ner till bröstbenet på honom för att förhinda spridning! Det går så otroligt fort de där Hot-Spot / fuktexem. Det vart altså för tätt i natt med tratten.

Helmer är super duktig att hålla på med - trots att det gör ont så ligger han blixt stilla när man kör med rakaparaten och bonex på.

Men vill ha honom lugn så det är otroligt tråkigt här hemma just nu tycker H. Inget händer i stortsett.



Nu på kvällen vart det dax för första träningspasset! Tog den gamla hederlig kontakt övningen med
godis-titta på matte - varsågod!


Ngn som har en bra övning på den så man kan utveckla. Jag kör mest med godis i hand i olika vinklar ifrån mig och sen kasta runt lite.... Ingen fantasi alls



Detta är såret dag tre! När svullnaden i pungen försvann så kom ett blåmärke fram - men annars så ser det jätte fint ut. Pungen är inte ett dugg svullen och ser ut som en tom "säck" nu. Inte blödigt eller vätskat ngt alls - svullnade runt ingreppet är oxå mkt mkt mindre.


Fuktexemet. Och detta är taget nu ikväll med redan en stooor förbättring!Inte alls lika rött och vätska inget alls nu på kvällen - peppar peppar! Men som ni ser har jag rakat bort massor utifall att!


-Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0