Häst häst häst :)

Idag vart det hel dag i stallet :)

Ni får se en NH-träning och en bakbens aktivering från ryggen.

Börjar med Boggan, NH-träning är att vara kroppsmedveten. Man jobbar på hästens naturliga sett - när du vunnit förtroende och skapat en kontakt så följer hästen ditt kroppspråk. Denna häst jobbades helt lös - så hästen skulle kunna när som helst sticka iväg och skita i mig. OCH viktigast av allt är närhet och beröring, hästen gör allt detta för att få en klapp i pannan och mysa :) Härligt va?


När jag lutar min vikt framåt och i detta fall "travar" med mina ben så gör hästen detsamma. Men gör jag däremot...

...tvårt emot och lägger min vikt bakåt och "sätter" mig i luften från trav, så ska hästen göra detsamma. Komunikation.

Och hästen gör ALLT detta för att få såna här stunder :)





Sen vart det lite kort från ridningen av Madónna. (Min favvo ska ni veta;) )


JOBBIGT sa hon!


Detta vart resultatet utav övningen - ser ni skillnade från bild ett och två? :)
Älskar verkligen detta sto! Ston överhuvudtaget är underbara - för dom gör Aldrig som man säger utan man får lirka och testa lite olika saker:) Me Like!




Finaste tjejen! Så himla härlig häst! Gulle grisen:)


Tack Pia Källgren för alla kort! Ska smöra lite så hon kan ta kort när de andra rids oxå så ni får se alla fina hästarna! :D


-Tjing

Kommentarer
Postat av: Kärve

Ja vi har massa roliga ridvägar där Tuff bor :) När det blir lite varmare och finare ute ska vi rida Kungsörs egen ridled. Tar ca 4 timmar och det finns en rastplats med fållor för hästarna, där man kan stanna och vila och äta :) Du får gärna lasta en häst och komma och rida med oss då, vi tänkte försöka samla ihop ett helt gäng ;)

2011-04-12 @ 23:14:57
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: moa

va kul att se!! jag ösnkar jag kunde rida också, det verkar så kul :)



sv: HAHAHA va helmer skulle se ut med rosa sele xD såå gulligt! men blå var nog ett bra val ;)

2011-04-14 @ 11:27:56
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0