Spontanträning !

Jag bara älskar spontan träning! Med hunden altså :)

Vid halv åtta gav vi oss ut på morgon promenad (Det är ju hur jäkla skönt som helst ute nu för tiden!) Mot slutet av promenaden kommer helmer upp på fot gående och stirrar mig i ögonen.

"Hitta på ngt kul matte!" såg det ut som han sa:)

Problemet var att jag hade inget godis eller leksak med mig som motivation. MEN helmer älskar fysik kontakt OCH jag har ju kopplet! (Kan inte din hund Loss/Lämna ordentligt så avstå från att leka med kopplet)

Berömmet var att få köra dragkamp med koppel handtaget och så brottades vi, hoppade runt som galningar:) Tänkt att det funkade tamejfasiken BÄTTRE än älglever-köttbullar osv osv.


Jag har även smått börjat Backa helmer i fot gående - vi går bakåt. Och jäklar va roligt han tycker det är när vi hade denna motivation!
Backa backa backa backa.... :) Sen körde vi lite spring i fot gående oxå! et känns som att själva fot, har börjar mogna nue - förut så efter 10 m så - Åh va gott det luktar hääääär borta. Men nu börjar det sitta som en smäck (PEPPAR PEPPAR;) )





Folk måste ju ha trott att vi var dumma i huvudet, en hund som är as lycklig och låter JÄTTE farlig, morrar som en hel karl! ;) Och en matte som hoppar runt och säger "Ååååh vilken farlig hund, va duktig han är!"





Igår fick jag ett trevligt samtal är jag var på jobbet :) 1 Maj börjar jag jobba natt! Vilket kommer ge mig massor av tid till att träna på Eftermiddagarna med H! Helt jäkla underbart jue!







Nu är snön borta och alla feminist ludna ben försvinner! Haha :)






Vilken är Din hunds bästa motivations sporre?

Kommentarer
Postat av: moa

va härligt! jag har testat att leka så med kopplet med viggo, det funkar, men dobby vågar inte ta det :P Dobby tycker bättre om när man springer och jagar varandra typ. Leksak är bästa motivationen, men det blir lite för mycket ibland för han kan inte koncentrera sig. men vid agility funkar det med leksak!



han är duktig helmer, och han är ju inte så gammal än :)

förresten så måste jag säga att halsbandet kommer!! det blev fördröjt pga krånglande symaskin och utbildningshelg jagglömt bort :S



härligt med nytt jobb ;)

2011-04-08 @ 11:45:49
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0