Stallhunden Helmer

Nu har det varit alderless för lite hund i bloggen, självklart så tränar vi på som vanligt! Men inte hunnit skriva ngt:)

Den senaste veckan har det mest blivit distans dirigering. Då jag sitter på hästen så får han varken vara för nära eller långt ifrån, det var trixigt i början men nu fattar han galoppen:) Duktig på att gå fot längs med hästen, och hästen kan jag säga är kanon duktig hon med när man har Helmer med - hon har fullt upp med att hålla koll på honom (om han halkar efter så stannar hon och väntar in honom) Och själva träningen går kanon.

Hästen tölt tränas och det är i kort tölt, det tempot är perfekt jogging tempo för Helmer:) Två flugor i en smäll!


Islänningen Kátína från Västerväte (Gotland) och Helmer med sitt röda Hurrta täcke på väg ut ur bild :)


Idag så gjorde jag en slowmotion avåkning, hade en tjockt fårskinn som jag satt på och när hästen bockade så gled det åt sidan och jag med:) Haha
Mkt lättare utan! (Bilden är tagen efter avåkningen)

Nu ska Kátína få stå tisdag och kanske onsdag för jag ska tillbaka till Köping och skriva prov och plugga, OCH träffa min underbara sambo <3


-Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0