Känner du din hund?

Idag följde jag och Helmer med en hundkompis på Viltspår! Och mina tankar innan var att han kommer vara precis som på personsöken.

Dvs - springer som en idiot och matte orkar nästan inte hålla i linan.

Så hur gick spåret då?

Helmer var hur cool som helst, systematiskt och nogrann, SKRITTADE till och med. Matte var i shock, det trodde jag aldrig om min lilla kille:)

Gick hur bra som helst att sätta honom ner påklädd (sele och lina) 2 m från "skottplatsen" och jag gick fram och kollade början på spåret. Bara där vart jag förundrad över hur fel jag hade tolkat min hund i förväg :) Att sitta på rumpan innan trodde jag han skulle ha svårast för!

Sen i linan - matte 10-15 m bakom och Helmer tittade snabbt bakåt ibland för att se om jag hängde på. Det var så otroligt kul! En klöv och sen utblandat blod - hur 17 känner dom doften? Jag är helt farsinerad över dagen:)

Båda spåren gick kanon:) Andra spåret var han mera säker på vad han skulle hitta i slutet - och hur stolt ser man inte ut när man får bära en älgklöv till bilen? ;)




Tänk att du redan är 10,5 månader :) Tyckte nyss du var en liten isbjörn:)




I natt ska jag jobba, likaså i morgon natt. Så blir nog bara ngn lättare aktivitet för H i morgon:) På Fredag börjar kursen - RALLYLYDNAD! :D



-Tjing!

Kommentarer
Postat av: moa

han är så duktig! :D



sv: haha ja det är kycklingarna, eller hönsen som vi säger nu :P

2011-05-11 @ 21:30:09
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: susann

Gd morron!

Sv: ja visst är det kul med fina naglar. Jag kommer att lägga ut bilder sedan när vi börjar att forma och måla naglarna ;)

Kram i massor

2011-05-12 @ 05:50:25
URL: http://sannadiarie.wordpress.com/
Postat av: carina

Jag brukar lägga människospår till Izor!

Han blir alldeles eld och lågor när man tar fram selen och spårlinan. Han älskar verkligen att gå spår :)

Och dom säger att det finns ingenting som är så bra huvudträning som just den träningen!



Ser att du oxå jobbar natt!

Kramen på dig♥

2011-05-12 @ 09:38:07
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: carina

Jag jobbar kväll/natt, 75%

Sju kvällar och sju nätter på fyra veckor!

Kram♥

2011-05-12 @ 16:25:13
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0