Rallylydnad!!!

Wiiehoo! Zandra som har hundfocus har fixat en kurs till i Rallylydnad!

Och vem är lycklig? :D TESSAN!


Jag var nyss ute med min lilla guldklimp - och vem har bytit ut min hund? Jäkla hund och vara mera koncentrerad än matte :) Jag har två teorier - dels att kastreringen gjort honom mera koncentrerad och mindre brydd om allt annat. Samt att jag börjat med nya belöningar. En tennisboll och sen ska vi springa allt vad vi har! Det tycker han är skit kul - han vet aldrig på förhand vilken belöning som kommer:)

Lilla pojken har knappt ngn kondis så blir max 15 min pass! Men duktig var han:)



Ska bli spännande att träna med flera okända hundar - kommer gå skit första gångerna räknar jag redan med.

Bara det blir en positiv upplevelse för honom så är Matte nöjd:)


-Tjing



Jobbade i natt och ska jobba två nätter till. Gick bra i natt - var lite seg mellan 3-4.30. sen så:)



Nu ska vi vila så matte orkar jobba inatt :)

Kommentarer
Postat av: moa

åh kul, när börjar ni kurs?



hur trivs du på nya jobbet?

2011-05-02 @ 21:44:38
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Ska bli jätte kul att få ha er på kurs :) Ang vägbeskrivning, så tänkte jag att jag ju kan komma och hämta dig första gången så ser du vägen ;) Tro det blir lättast. Ska du åka tåg eller buss och när kommer den hit?



Föresten den 18 maj passade även de andra deltagarna bra.



Viltspår är super kul, tror ni kommer gilla det :) Det är bara du hör av dig ang flaskorna, om du skulle bli frälst. ;)

2011-05-08 @ 08:08:35
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0