Ännu en dag på vårdcentralen-byjorden

Yes, pallrade mig dit i morse. Ringde i går om att det varar ur örat och att det var grönt. Dum som jag är och säger det,
då säger hon:

-Kom ner i morgon bitti, doktorn vill kolla på det!

Fan tänker jag, varför kan jag inte bara hålla käften? Jag skulle ju bara ha ett Läkarintyg på att jag är sjuk, man måste tydligen ha det om man varit sjukskriven i mer än 7 dagar....

Kom ner där i morse klockan 09.27. Alla pratar och mina öron gör Ont! Det blir för mkt, ungar som skriker tanter som snyter sig i de snuskigaste snorpapprerna i fickan, gubbar hostar och rosslar upp snor i gommen. Nä det var bara för mkt.

Alla röster vara bara som en ända smet, kunde inte lokalisera vart ljuden kom i från. Om jag inte såg på deras gester och hur deras mun utalade orden, då kunde jag urskilja en del ivf.

Satt utanför läkaren. Det satt en gubbe där som ivrigt hälsade på mig, jag visste inte att han gjorde det utan trodde att han bara kollade åt mitt håll å sa ngt. Men jag insåg sen att han tyckte att jag var en nonchalant snorunge som borde hälsa på de äldre när man blir tilltalad!
Men men den gubben, som pratade om allt från att Volvo är dumma som sparkar folk till att hans pappa dog en kvart efter att han käkat en smörgås med ost och gurka på, trakasserade verkligen den som satt brevid honom, en kille på 23 år. Han frågade verkligen ut den stackarn om allt han kom på att fråga om.
Killen, som försökte vara snäll och låta intresserad av vad gubben hade att säga, suckade emellan åt och sa bara: -Mh....mh....ah.....mh....  Och jag kan lova att han var precis lika nöjd som jag när det var gubbens tur att få gå in till läkaren!

Jag hade velat säga när dörren gick igen:
-Fy fan, va skönt att det vart tyst för en gångs skull...
Men det gjorde jag inte

Men men, jag och Dr.Weygler kommer nog inte så bra överrens. Jag kan inte försklara anledningen till varför han sa som han sa för jag vet i bakhuvudet att "Fel" människor har koll på min blogg men ha sa ivf:
-Ja en dam som kommer hit och tror att hon är frisk fatsän hon borde ligga hemma i sängen ska man väl ge fan i att "bråka" med...

Ahja fick nytt penicillin ivf, nån annan sort som var starkare eller va fan det var hörde ju inte!
 Men det jag snappade upp var att det skulle ätas i TIO dagar!      o.O

Sen fick jag inte dricka alkohol heller tills jag vart frisk, infektion i kroppen eller vad han nu sa... Fan ta honom!
Fast jag tänker nog fuska på julafton ändå, så det så!


Nä nu är jag helt slut, måste sova lite.

-TJING!

Kommentarer
Postat av: Frida

Gamla tanter ska inte dricka alkohol ;-)



Saknar dig! :)

2008-12-17 @ 13:59:36
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/
Postat av: Tessan

Klart dom ska! Nått måste ju konservera kroppen så man dör mindre ful xD haha!!!

2008-12-17 @ 21:24:13
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0